۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81649144
T T
۰ نفر
معینی: موافق حفظ قلعه نویی و افشارزاده هستم/ منصوریان عجله نكند

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، گفت: قلعه نویی مربی بسیار بزرگی است و موافق ادامه همكاری او با استقلال با ایجاد شرایط جدید هستم.

مسعود معینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، گفت: قرار بود فردا ساعت 10 صبح جلسه ای میان اعضای هیات مدیره قدیم با افشارزاده برگزار شود كه این جلسه بنا به دلایلی لغو شد. خیلی خوشحالم كه گودرزی و سجادی به من اعتماد دارند و قطعا اعضای هیات مدیره باید مثل یك تیم داخل زمین تركیب هماهنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: در فصل گذشته این شرایط در هیات مدیره استقلال وجود داشت و ما افراد بسیار پركار و فعالی در جمع خود داشتیم، ولی شرایط فصل گذشته با شرایط امروز استقلال كمی متفاوت بود.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، گفت: این تفاوت ها را سجادی و افشارزاده با بررسی هایی كه انجام دادند شناختند و با توجه به وضعیت مالی باشگاه نفرات جدید را انتخاب كردند.

وی تصریح كرد: سجادی قطعا صلاح باشگاه را می خواهد و حتما برنامه های خاصی برای استقلال و پرسپولیس دارد. تصمیمات گرفته شد در یك زمان اعلام گردیده و این دو تیم همچنان وضعیتی دارند كه بعد از شرایطی كه در واگذاری به وجود آمد، قطعا وزارت ورزش بهترین تصمیم را گرفته است.

وی اظهار كرد: كردنوری را به خوبی می شناسم و او یكی از چهره های برجسته و بسیار قدیمی باشگاه استقلال است و انصافا او نظرات بسیار جالبی در مورد فوتبال دارد و این نشان می دهد كه او از فوتبال دور نبوده است.

معینی ادامه داد: نفرات فنی در مباحث فنی به استقلال كمك خواهند كرد و قطعا كارهای مالی را دیگر دوستان انجام می دهند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص تغییر مدیرعامل، گفت: هیچ گاه به فرد نگاه نمی كنم و به روند كار دقت می كنم. یك مدیر باید ارتباط های قوی داشته باشد و بدون شك افشارزاده تجربیات بسیار ارزنده ای دارد و در كوران كار ورزش در تمامی این سال ها بوده است.

وی ادامه داد: افشارزاده به وزارت نزدیك است و همه اینها نشان می دهد كه او چهره توانمندی است. وضعیت باشگاه استقلال در دو فصل گذشته اصلا خوب نبود و افشارزاده وارث مدیریتی بود كه باید فقط مشكلات را به صفر می رساند.



** كمك های سبك دست كافی نبود

معینی خاطرنشان كرد: سبك دست به عنوان حامی مالی كمك هایی كرد كه كافی نبود و به همین دلیل تیم ما در سال گذشته مشكلات مالی زیادی داشت و این به تیم فوتبال استقلال لطمه زیادی زد. افشارزاده می تواند به عنوان مدیرعامل كار خود را ادامه دهد و دقیقا توانایی های او برای فصل آینده مشخص خواهد شد.

وی افزود: نباید به دنبال تغییرات زیاد در استقلال باشیم زیرا این تغییرات همیشه به ورزش لطمه زده است. اگر قرار است مربی انتخاب كنیم باید به او سه سال فرصت دهیم و این اتفاق باید برای مدیرعامل هم رخ دهد.



** سكوت قلعه نویی تعجب آور است

معینی در خصوص انتخاب سرمربی استقلال و قطعی شدن جدایی قلعه نویی، گفت: سكوت قلعه نویی برای من بسیار عجیب است او در طول دوران مربیگری خود خدمات شایانی انجام داده و او با استقلال به افتخارات زیادی رسیده و باید قدردان او باشیم.

وی افزود: نگاه من به قلعه نویی بسیار ارزشمند است و انتظار دارم باشگاه به این مسئله توجه كند. اگر بنا به حفظ قلعه نویی باشد، می توان با این نگاه كه باشگاه بزرگتر از سرمربی است، او را حفظ كرد. اگر قلعه نویی فقط به فوتبال بپردازد در هر تیمی موفق است.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال، گفت: تقریبا موافق حفظ قلعه نویی در استقلال هستم اما برای این مساله شروطی دارم كه باید به او اعلام شود.



** بازیكنان ملی پوش استقلال پاسخ محبت قلعه نویی را ندادند

معینی گفت: بازیكنانی كه قلعه نویی ساخت و به تیم ملی معرفی كرد پاسخ مناسبی به محبت های قلعه نویی ندادند و این اصلا زیبا نیست در حالیكه در همین تیم نفت هر بازیكنی كه به تیم ملی دعوت شد، جان خود را برای منصوریان فدا می كرد. بازیكنان ملی پوش استقلال می توانستند با بازی فداكارانه مشكلات قلعه نویی را كاهش دهند. قلعه نویی از روز اول هم یكی از گزینه ها بوده ولی بازهم از سكوت او تعجب می كنم.

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص منصوریان، گفت: او شرایط یك مربی خوب را دارد زیرا بازیكن خوبی بوده، محبوب است و فوتبال اروپا را به خوبی مطالعه كرده و همه این ها دست به دست هم می دهد تا در سال آینده بتواند در استقلال موفق شود. اگر در خصوص او بلوغ زودرس ایجاد شود، به سرنوشت حمید استیلی كه یكی از مربیان بزرگ فوتبال ایران می توانست باشد، تبدیل خواهد شد.

وی افزود: به عنوان یك بزرگ تر از منصوریان می خواهم در روند پیشرفت خود عجله نكند و به خوبی می دانم شرایط بی حاشیه باشگاه نفت با استقلال قابل قیاس نیست. باید منصوریان با نفت به ادامه كار خود در لیگ قهرمانان برسد و این افتخار بزرگی برای او است و از این طریق می تواند به تجربیات خود اضافه كند.

معینی خاطرنشان كرد: منصوریان خودش علاقه زیادی برای حضور در استقلال دارد اما فكر می كنم باید با تدبیر بیشتری یك روز دیگر به استقلال بیاید.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بار دیگر با تمجید از قلعه نویی، گفت: قلعه نویی یك شخصیتی دارد كه هیچ وقت تابع كسی نیست و این بسیار خوب است كه او می تواند تیم های بزرگ را به خوبی اداره كند.

تیم های بزرگ نیاز به مربیان بزرگ دارند و قلعه نویی تمام این وی‍ژگی ها را دارد.

ورزشی **9118**1379
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش