۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81649274
T T
۰ نفر

مرور تحولات امروز یمن

۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81649274
مرور تحولات امروز یمن

تهران - ایرنا - القاعده روز سه شنبه تایید كرد كه ناصر الوحیشی سركرده این شبكه تروریستی در یمن در جریان حمله پهپادهای آمریكایی در این كشور به هلاكت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، این سخت ترین ضربه به القاعده از زمان مرگ اسامه بن لادن سركرده این شبكه تروریستی محسوب می شود.

القاعده در شبه جزیره عربی با انتشار یك بیانیه ویدئویی اعلام كرد كه الوحیشی كشته شده است.

در این بیانیه آمده است كه الوحیشی به همراه دو نفر دیگر در حمله پهپادهای آمریكایی كشته شدند.

وی فرد شماره دو شبكه تروریستی القاعده بود. الوحیشی در ویدیویی در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته اعلام كرد كه هدفش از بین بردن آمریكا است.



**هیات سازمان عفو بین الملل راهی یمن می شود

هیات سازمان عفو بین الملل فردا (چهارشنبه) برای بررسی جنایت های عربستان و متحدانش طی جنگ اخیر علیه یمن، عازم این كشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری العهد، این هیات به منظور كسب اطلاع از اوضاع میدانی یمن و بررسی وضعیت حقوق بشر در این كشور در پی حملات هوایی عربستان به یمن سفر می كند.

در حالی هیات سازمان عفو بین الملل رهسپار یمن می شود كه زید رعد الحسین كمیسر حقوق بشر سازمان ملل از شمار بالای قربانیان غیر نظامی در یمن در پی حملات هوایی عربستان ابراز نگرانی كرد.



**عضو گروه ریاض در مذاكرات ژنو تروریست از آب درآمد

یك منبع آگاه گفت كه یكی از اعضای گروه اعزامی ریاض به ژنو برای شركت در نشست بحران یمن، از سال 2013 به اتهام جمع آوری كمك برای القاعده در فهرست افراد و گروه های تروریستی آمریكا قرار داشته است.

این منبع آگاه یادآور شد كه عبدالوهاب الحمیقانی نامی آشنا در تاریخ تروریست های تكفیری و محافل گروه های وابسته به سازمان القاعده است.

واشنگتن، الحمیقانی را متهم كرد كه از منصب خود به عنوان رییس یك موسسه خیریه برای جمع آوری كمك های مالی و ارسال آن به شبكه تروریستی القاعده سو استفاده كرده است.



**سازمان ملل: بیش از 1400 غیر نظامی در یمن كشته شده اند

سخنگوی كمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام كرد كه از آغاز حملات هوایی عربستان و متحدانش به یمن، یكهزار و 412 غیر نظامی كشته و 3 هزار و 423تن زخمی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، روبرت كولویل سخنگوی كمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آماری كه تیم این كمیسیون در یمن ارائه داد، طی حملات هوایی عربستان به یمن از یازدهم ماه ژوئن جاری (خرداد ماه) تا پانزدهم این ماه 50 غیر نظامی از جمله 18 كودك و 11 زن كشته شدند.

وی افزود: طی این مدت 111 غیر نظامی از جمله 20 كودك و 20 زن نیز زخمی شدند.



**خنثی شدن تلاش تروریست های القاعده برای جاسازی بمب در استان البیضاء

كمیته های مردمی یمن موفق شدند تلاش تروریست های القاعده را برای جاسازی بمب در منطقه الشریه در استان البیضاء، خنثی كنند.

به گزارش پایگاه خبری العهد،‌ كمیته های مردمی توانستند دو تروریست القاعده را كه مشغول جاسازی سه بمب دست ساز در منطقه الشریه بودند، به هلاكت برسانند.



**ادامه حملات هوایی عربستان به صعده

جنگنده های متجاوز عربستان و متحدانش امروز (سه شنبه) ده ها بار مناطق مختلف استان صعده را بمباران كردند.

به گزارش پایگاه خبری یمنی الخبر،‌ جنگنده های عربستان 7 بار مركز شهر صعده و یك بازار تجاری در صعده را بمباران كردند كه هنوز آماری از قربانیان آن منتشر نشده است.

دفتر آموزش و پرورش در منطقه سحار و دو منزل مسكونی در منطقه الخزائن نیز هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت.

منابع محلی به الخبر گفتند كه این بمباران ها بیشتر در مناطق الملاحیط، الصبه ،‌شدا در صعده متمركز بود.

خاورم**9329**9109**1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان