۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۳:۳۹
کد خبر: 81649522
T T
۰ نفر
جان كری: اظهارات پوتین درباره موشك های اتمی نگران كننده است

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه آمریكا گفت، واشنگتن از اظهارات رییس جمهوری روسیه درباره توسعه زرادخانه هسته ای خود نگران است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جان كری این سخنان را در واكنش به سخنان ولادیمیر پوتین بیان كرد كه گفته بود روسیه بیش از 40 موشك بالستیك جدید قاره پیما را به ذخیره اتمی خود در سال جاری افزوده است.

كری در جمع خبرنگاران افزود: این موضوع مرا نگران كرده است.

وی تصریح كرد: سخنان پوتین ممكن است صرفا اثبات موضع گیری باشد اما نمی توان به بیان هایی از این دست از زبان رهبر كشوری قدرتمند گوش داد و درباره تاثیرات آن نگران نشد.

پوتین روز سه شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه با عنوان« آرمیا-2015» گفت: دولت روسیه همچنان به توسعه نیروهای مسلح كشور و تجهیز آن ها به تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید توجه خاص دارد.

وی افزود: درسال جاری نیروی اتمی روسیه 40 فروند موشك قاره پیمای قادر به حمل كلاهك های هسته ای دریافت می كند و این موشك ها توانایی عبور از هر گونه سامانه پدافند موشكی را دارند.

رییس جمهوری روسیه همچنین به پایان مرحله ساخت یك ایستگاه ردیابی موشكی روسیه اشاره و بدون ذكر منطقه ای كه ایستگاه در آن واقع شده اظهار داشت: ایستگاه ردیابی موشكی جدید در ماه های آینده راه اندازی می شود و حریم هوایی مناطق غرب كشور را تحت كنترل قرار خواهد داد.

پوتین ادامه داد: درماه آوریل گذشته ایستگاه ردیابی موشكی آرماویر در جنوب روسیه آغاز بكار كرد و برنامه ای هم برای ایجاد چنین ایستگاهی در خاور روسیه اجرا می شود.

رییس جمهوری روسیه همچنین ابراز امیدواری كرد با اجرای طرح توسعه نیروهای مسلح روسیه تا سال 2020، ارتش این كشور در سال مذكور تا 70 درصد به تسلیحات پیشرفته مجهز شود.

شبس**9241**1613

سرخط اخبار جهان