۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۶:۴۹
کد خبر: 81649531
T T
۰ نفر
پیام تبریك نخست وزیر انگلیس به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان

لندن – ایرنا- دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس شامگاه سه شنبه در پیام تبریكی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، ضمن بیان بهترین آرزوها برای جامعه مسلمان انگلستان و سراسر جهان، ارزش های ماه رمضان را بخشی از ارزش های این كشور نام برد .

به گزارش ایرنا، كامرون ضمن ابراز بهترین آرزوها برای مسلمانان در ماه مبارك رمضان، گفت: این زمان بسیار مهمی برای مسلمانان انگلیس و سراسر جهان و نشانگر پایه های ایمان آنها به شمار می آید.

كامرون گفت: همانطور كه دوستان و خانواده ها در ماه رمضان برای عبادت و روزه داری گردهم می آیند، ما به یاد می آوریم كه اینها ارزش هایی متعلق به مسلمانان و نیز ارزش هایی متعلق به كل انگلستان هستند.

كامرون اضافه كرد: شما می توانید ببینید سربازان مسلمان در قرن های گذشته در كنار همقطارنشان، در سنگرهای جنگ جهانی اول تا جنگ های هوایی در جنگ جهانی دوم، با شجاعت خدمت كرده اند.

نخست وزیر انگلیس افزود: شما می توانید ببیند كه امروز نیز مسلمانان بریتانیا بیش از سایر گروه های ایمانی در نهادهای خیریه فعال بوده و وظیفه مقدس دادن زكات برای كمك به افراد صدمه دیده از درگیری ها و بلایای طبیعی صورت می دهند و نیز در بالاترین رده ها از كسب و كارهای بزرگ گرفته تا بخش های بهداشتی، پارلمان و نیز در كابینه حضور دارند.

كامرون اضافه كرد: من در مورد ملت مان زیاد صحبت كرده ام، درباره بریتانیا كه كشوری برای تمامی افراد بدون توجه به عقبه آنها و محلی كه از آنجا آمده اند، هست. مسلمانان بریتانیا تجسم آن روح (ملت) است.

وی افزود: آنها ثابت كرده اند كه این كشوری است كه می توان صرف نظر از نوع رنگ، جامعه یا عقیده در آن موفق بود و می توانید تا آنجا كه استعداد شما اجازه دهد، پیشرفت كنید.

براساس اعلام مجامع اسلامی انگلیس، ماه مبارك رمضان در این كشور از روز پنجشنبه 18 ژوئن آغاز خواهد شد.

براساس آمار رسمی، بریتانیا ( شامل انگلیس ، ولز ، اسكاتلند و ایرلند شمالی )، در سال 2013 میلادی، 61 میلیون و 100هزار نفر جمعیت داشته كه شمار مسلمانان آن، 2.8 میلیون نفر برآورد شده است.

براساس یك كار تحقیقی صورت گرفته، بیش از 80 درصد از مسلمانان انگلیس و ولز، در شهر لندن و بخش های اطراف آن، میدلندز غربی، یوركشایر و هامبر زندگی می كنند.

در همین حال دكتر 'نبیل خطاب ' و پروفسور 'رون جانسون' دو استاد دانشگاه بریستول، اخیرا با تحلیل آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی انگلیس، گفتند مسلمانان نسبت به پیروان 14 دین دیگر در انگلیس، با بیشترین تبعیض شغلی مواجه اند و این درحالی است كه رنگ پوست كمترین تاثیر در این آمار داشته است.

به گفته این دو محقق دانشگاه بریستول، در یك شرایط و كیفیت كاری مساوی، احتمال اشتغال مردان مسلمان نسبت به همنوعان مسیحی خود در انگلیس 76 درصد كمتر بوده و همین وضعیت در خصوص زنان مسلمان نسبت به زنان مسیحی انگلیسی 65 درصد است.

دكتر خطاب عنوان كرده است: شرایط به گونه ای شده كه به دلیل افزایش اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان، این اقلیت مذهبی به لحاظ دسترسی به بازار كار در پایین ترین وضعیت قرار گرفته است.

اروپام**4**1552

سرخط اخبار جهان