۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۵۰
کد خبر: 81649541
T T
۰ نفر
از ادامه پیروزی های مقاومت لبنان تا تسویه حساب های داخلی داعش و النصره

بیروت - ایرنا - رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه در بلندی های شهرك الجراجیر سوریه بعداز درگیری های شدید با عناصر گروه تروریستی تكفیری داعش، پیشروی كرده و بر قله راس الكوش و قرنه راس الصعبه سیطره یافتند و خسارت های زیادی به این گروه وارد كردند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت در جبهه لبنان هم تجمع عناصر مسلح داعش را در محله الزویتیه در بخش شمال شرقی بلندی های راس بعلبك و تجمع عناصر گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره را در وادی الخیل ووادی الحریق بلندی های شهرك عرسال گلوله باران كردند كه به هلاكت و یا زخمی شدن تعدادی از عناصر مسلح تروریست منجر شد.



** داعش امیر جدا شده خود در القلمون را سربرید

داعش در منطقه القلمون چند ماهی است كه در وضعیت « جنگ داخلی و جداشدن پی در پی به سر می برد»و ناظران از فروپاشی ساختار و بنیه آن خبر داده اند.

چند روز بعداز پخش نوار صوتی ابوالولید المقدسی و فاش كردن رسوایی های گروه داعش در القلمون و اعلام جدایی از این گروه، عناصر مسلح داعش سر او را در منزلش نزدیك گذرگاه وادی میرا در بلندی های عرسال لبنان بریدند.

عناصر داعش علاوه بر القمدسی ، همسر ، فرزند و سه تن دیگر را در خانه المقدسی سر بریدند.

امیر شرعی اردنی داعش چند روز قبل سكوت خود را شكست و از فساد اداری، دزدی ها و سرقت ها و باج گیری ها عناصر مسلح داعش به اسم دین و دست داشتن سركردگان این گروه در این فسادها پرده برداشت.

المقدسی تاكید كرد كه عناصر مسلح داعش در منطقه القلمون فقط گروهی راهزن و دزد هستند.

المقدسی حدود یك سال قبل از الرقه سوریه وارد بلندی های شهرك عرسال شد تا به امور عناصر مسلح داعش سر و سامان دهد و از سایر گروه های تروریستی برای البغدادی بیعت بگیرد.

وی كه عنصری بسیار تندرو و خشن بود حتی عناصر مسلح گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه را هم تكفیر كرد و یك گروه وابسته به او ابواسامه البنانیاسی ( ابو عائشه البانیاسی » امیر النصره در القلمون و ابو مجاهد البانیاسی مسئول امنیتی این گروه را در بلندی های شهرك قاره به هلاكت رساندند.

گفته می شود كه محمد عبدالرحیم الحلی الدلیمی معروف به ابو ایوب العراقی سركرده عراقی داعش در منطقه القلمون دستور ( فتوای) بریدن سر المقدسی را صادر كرده است.

ابو ایوب العراقی كه بعداز جداشدن المقدسی به عنوان امیر داعش در منطقه القلمون تعیین شده است برادر سجی الدلیمی زن مطلقه ابوبكر البغدادی سركرده اصلی داعش است.

سجی الدلیمی اكنون در زندان های لبنان به سر می برد و داعش درصدد است در جریان معامله برای آزادسازی نظامیان ربوده شده لبنانی او را آزاد كند.

ابوایوب العراقی كه از سوی البغدادی به عنوان والی تدمر تعیین شده و ماموریت او شروع جنگ و حمله به شهرك القصیر است، دارای برادری است كه به ابوسلیمان البغدادی معروف می باشد و اكنون در موصل به سر می برد.



** هلاكت ابوبلقیس العراقی

ابوبلقیس العراقی امیر نظامی داعش و طلحه عامر معروف به « ابوبكر عامر» هم در درگیری های داخلی این گروه تروریستی تكفیری به هلاكت رسیده اند.

گفته می شود كه ابوبلقیس العراقی در یك وضعیت مبهم به هلاكت رسیده و حتی احتمال می رود كه در جریان گلوله باران منطقه توسط رزمندگان مقاومت كشته شده باشد.



** سرنوشت السلس

گروه تروریستی تكفیری داعش كه عنصری به نام احمد سیف الدین معروف به « السلس» را چند هفته قبل در شهرك عرسال لبنان ربوده بود، بعداز محاكمه و اثبات اینكه در تسلیم كردن عناصر داعش به جبهه النصره دست نداشته است، آزاد كرد.

السلس كه به عنوان یك تروریست خطرناك تحت تعقیب نیروهای امنیتی لبنان است، اكنون در عرسال به سر می برد.

السلس علاوه بر دست داشتن در ترور چند نظامی لبنانی، مسئول آموزش عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی تكفیری در شهر طرابلس در شمال لبنان و همچنین مسئول انتقال سلاح برای گروه تروریستی تكفیری شیخ فراری احمد الاسیر در شهر صیدا در جنوب لبنان بوده است.



** تكفیری اردنی از امارت تا مرگ

ابوعبدالله المقدسی شیخ اردنی و معروف به الوالید المقدسی اكتبر سال گذشته وارد منطقه القلمون و به عنوان قاضی القضات گروه تروریستی تكفیری داعش تعیین شد هم از دیگر عناصر تكفیری است كه سرنوشتش مرگ بوده است.

او به همراه دو امیر شرعی دیگر از جمله ابوكفاح العراقی كه كشته شده است، از الرقه به منطقه القلمون آمدند.

این تروریست تكفیری كه كمتر از 30 سال سن داشت در مدتی كوتاه تعداد عناصر داعش را از 96 عنصر به 800 تن افزایش داد بعداز آنكه توانسته بود عناصر به اصطلاح ارتش آزاد را به بیعت با البغدادی تشویق كند.

خاورم ** 390** 1324

سرخط اخبار جهان