۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۹
کد خبر: 81649570
T T
۰ نفر
شخصیت مسلمان روسیه: ماهیت ضد بشری عربستان در یمن آشكار شد

مسكو - ایرنا - فامیل جعفراف رییس سازمان دینی جامعه شیعیان مسكو با اشاره به حملات هوایی عربستان سعودی به یمن و كشتار هزاران غیرنظامی بوِیژه زنان و كودكان گفت: رژیم عربستان ماهیت ضدبشری خود را در یمن نشان داد.

جعفراف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسكو گفت: عربستان در ماه رجب كه در آن اقدامات جنگی حرام اعلام شده است به یمن حمله برد و از آن زمان تاكنون هزاران نفر از مردم بیگناه این كشور را قتل عام كرده و خسارات سنگینی به اموال مسلمین در یمن و زیرساخت های كشور وارد كرده است.

وی ادامه داد: قبلا عربستان سعودی با حمایت از گروه های تروریستی همچون القاعده و گروه تكفیری - تروریستی داعش به كشتار مسلمانان می پرداخت اما با حمله به یمن نشان داد كه ظاهر و باطنش یكی است و هیچ ترس و ابایی از كشتار مسلمانان ندارد.

این روحانی مسلمان مقیم روسیه با بیان این كه مناقشه یمن و بمباران مناطق مسكونی نقاب از چهره حاكمان عربستان كنار زد، اظهار كرد: بسیاری از مسلمانان تا پیش از حملات هوایی عربستان و متحدانش به یمن ،حاكمان ریاض را مقید به اسلام می پنداشتند.

وی ادامه داد: اما پس از كشتار مردم یمن در جریان بمباران ها، مسلمانان به ماهیت حاكمان این كشور پی بردند كه با دین اسلام هیچ ارتباطی ندارند.

جعفراف گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در واقع امام امت زعیم جهان اسلام شد. اما عربستان با اقدامات خود در رهبری امام راحل (ره) بر جهان اسلام كارشكنی كرد.

وی خاطرنشان كرد: حاكمان عربستان سعودی با اقدامات خود در میان مسلمانان جهان تفرقه انداخته و مانع وحدت میان پیروان شیعه و سنی شدند.

رییس سازمان دینی جامعه شیعیان مسكو به عنوان مثال به نبردهای جنبش حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی اشاره كرد و اظهار كرد: عربستان سعودی پنهانی با اسراییل تبانی كرده و در توطئه های علیه مسلمانان شركت دارد و اكنون نه فقط از مردم مظلوم یمن بلكه باید از تمام مسلمانان جهان بخاطر توطئه هایی كه علیه امت اسلامی انجام داده عذر خواهی كند.

جعفراف گفت: اقدامات عربستان سعودی در واقع ضربه به اسلام است و این كشور با دشمنان مسلمانان همكاری می كند كه مایه شرم است.

وی ابراز امیدواری كرد در كنفرانس سه روزه یمن كه از روز چهارشنبه در ژنو تحت نظارت سازمان ملل آغاز به كار كرده است راه حلی برای پایان دادن به مناقشه و كشتار مسلمانان یمن پیدا شود.

روحانی مسلمان مقیم روسیه گفت: از خداوند می خواهیم وسایل برقراری صلح را در یمن فراهم كند تا مسلمانان این كشور جنگ زده با آرامش به استقبال ماه مبارك رمضان بروند.

اروپام*3*391**1565**1516

سرخط اخبار جهان