۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۰
کد خبر: 81649689
T T
۰ نفر
پروژه شبكه آبياري پايين دست سد يامچي اردبيل افتتاح شد

اردبيل - ايرنا - پروژه شبكه آبياري اراضي پايين دست سد يامچي با حضور معاون آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي و مسوولان استان اردبيل به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا ، اين پروژه با اعتبار 68 ميليارد ريال به مساحت يك هزار و 933 هكتار شش روستاي اطراف اردبيل را تحت پوشش قرار مي دهد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل روز چهارشنبه در آيين افتتاح اين پروژه گفت: اين پروژه از سال 90 آغاز ولي به دليل نبود اعتبار از سال 91 تعطيل شد اما پس از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد در 11 ماه گذشته دوباره فعال و به ميزان 183 كيلومتر لوله گذاري شد كه راندمان آبياري را 100 درصد خواهد كرد.

عديل سروي افزود: سد يامچي كه در بالا دست شهرستان اردبيل قرار دارد در سال 82 با ظرفيت 80 ميليون متر مكعب به بهره برداري رسيد.

وي اظهار كرد: سد يامچي آبياري 15 هزار و 400 هكتار از اراضي دشت اردبيل را تحت پوشش قرار مي داد و براي پروژه انتقال آن تاكنون كار خاصي انجام نشده بود اما با توجه به اين كه يكي از چالش هاي اساسي بخش كشاورزي بحث آبياري است و از لحاظ بارش ها كمبود داشتيم پروژه شبكه آبياري مورد توجه دولت تدبير و اميد قرار گرفت.

8123//6016/6018

سرخط اخبار استان‌ها