۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81649981
T T
۰ نفر
امام جمعه تفت: مهمترين رمز پيروزي، همدلي و همزباني است

يزد- ايرنا- امام جمعه تفت مهمترين رمز پيروزي كشور را وحدت، دوستي، همدلي و همزباني دانست.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام ابوالقاسم غفوري سه شنبه شب در جمع روحانيون و هيئت امناي مساجد شهرستان تفت با تبريك فرارسيدن ماه مبارك افزود: دشمنان درصدد تفرقه انداختن بين مسلمانان هستند و لذا ما بايد چنان وحدتي در كشور ايجاد كنيم كه دشمنان احتمال اينكه بتوانند در صفوف فشرده اين ملت رخنه كنند به سرشان نيندازند.

وي در ادامه، رمضان را ماه تمرين همدلي و همزباني دانست و افزود:ما بايد با حضور پررنگ در مساجد و شور و نشاط با يكديگر براي عمل كردن به خواسته هاي مقام معظم رهبري و شعارشان تلاش نماييم.

وي از هيئت امناي مساجد خواست تا با روحانيون هماهنگ بوده و براي مراسم معنوي ماه مبارك رمضان ،برپايي سفره هاي افطار،جلسات قرآني و بالابردن بار معاني و مفاهيم قرآني و پررنگ كردن حلقه هاي صالحين برنامه ريزي كامل نمايند.

غفوري با بيان اينكه ماه رمضان ماه قرآن و ماه ترك گناه است گفت:در طول سال هيچ فرصتي و موقعيتي بالاتر و بهتر از اين ماه براي تبليغ دين،احياي مساجد،رونق مسائل فرهنگي و شور و نشاط دادن به نمازهاي جمعه و جماعت نيست.

نماينده ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج تفت هم در اين نشست با اشاره به شعار سال از طرف مقام معظم رهبري گفت همه بايد دست به دست هم دهيم تا بتوانيم اهداف متعالي معظم له و نظام مقدس جمهوري اسلامي را عملياتي نماييم.

حجت الاسلام روغنيان با تبريك ماه مبارك رمضان گفت:خدا در اين ماه توفيق نصيب همه كرده است كه مي توانند از بركات و فضائل آن بهره برده و نسبت به معارف اسلامي و فرهنگ ديني و تحقق منويات مقام معظم رهبري تلاش نمايند.

وي از روحانيون خواست تا از حضور گرم مردم در مساجد استفاده كرده و آنها را با 4 توصيه رهبر معظم انقلاب اسلامي يعني اقامه نماز،پرداخت زكات،امربه معروف و نهي از منكرآشنا نمايند و توصيه هاي لازم را براي برپايي اين 4 توصيه مهم راهنمايي نمايند.

اين مسئول افزود:عده اي درصددند كه مردم را از مسائل سياسي و ديني جامعه بي اطلاع نگهدارند در صورتيكه اين وظيفه ما روحانيون هست كه مردم را نسبت به اين مسائل ارشاد نموده و به وحدت و يكپارچگي دعوت نماييم.ك/2

7547/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها