۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81650171
T T
۰ نفر

كتاب های درسی سال تحصیلی آینده آماده شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81650171
كتاب های درسی سال تحصیلی آینده آماده شد

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: 124 میلیون جلد كتاب درسی در قالب 980 عنوان كتاب برای تحصیلی 94-95 آماده شده كه به موقع در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین طلایی زواره روز چهارشنبه در تور علمی تجربی كتاب های درسی از تدوین تا توزیع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قیمت كتاب های درسی امسال افزایش محسوسی نداشته و كم تر از 15 درصد است.

وی با بیان اینكه فرآیند كتاب های درسی كاری پیچیده و دشواری است ادامه داد: بخش محتوایی كتاب های درسی بر اساس اسناد بالا دستی تولید می شود به گونه ای متناسب سطح یادگیری دانش آموزان باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار كرد: امسال تفاوت عمده در توزیع كتاب های درسی این است كه به طور آزمایشی برای اولین بار كتاب های دوره پیش دانشگاهی به صورت اینترنتی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

طلایی با بیان اینكه هم چینن برای سال تحصیلی آینده توزیع كتاب های درسی دوره ابتدایی شهر تهران نیز به صورت اینترنتی انجام می شود افزود: روند توزیع كتاب های درسی به صورت اینترنتی از سال های آینده گسترش پیدا كرده و شامل دیگر مقطع تحصیلی خواهد شد.

مدیرعامل شركت افست نیز در ادامه گفت: این شركت ازسال 1336 تاسیس شده كه یكی از كارهای عمده آن تولید كتاب های درسی دوره ابتدایی است .

علی طارمی اظهار داشت: به مرور زمان و از سال 1363 وزارت آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه ریزی سهام دار شركت افست شده اند و به تدریج فعالیت های این شركت گسترش پیدا كرد.

وی یاد آور شد اكنون این شركت با بهره گیری از تكنولوژی روز و به كارگیری ماشین های پیشرفته كار تولید كتاب های درسی وهم چنین تولید 38 تا 40 میلیون جلد مجلات رشد را سالانه به عهده دارد.

فراهنگ **1883**ن.پ** 1569
۰ نفر