۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81650187
T T
۰ نفر
وداع ماندگار ایران با شهیدان غواص در رسانه ها و شبكه های خبری بین المللی

تهران - ایرنا - مراسم عزتمندانه تشییع جنازه 175 غواص شهید دیروز (سه شنبه) تهران در رسانه های مختلف جهان بازتاب داشت.

به گزارش ایرنا خبرگزاری ها و رسانه های خبری و تصویری جهان امروز در اخبار خود به موضوع تشییع 175 غواص شهید ایرانی در دفاع مقدس پرداختند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از این مراسم نوشت: مردم ایران روز گذشته و نزدیك به سه دهه پس از پایان جنگ، 175 غواص شهید را تشییع كردند كه تصاویر تلویزیونی نشان دهنده حضور جمعیت زیاد در تهران برای گرامیداشت یاد آنها و دیگر كشته های جنگ هشت ساله را نشان می دهد.

این گزارش كه در بعضی روزنامه ها و رسانه ها از جمله دیلی استار لبنان و پایگاه های اطلاع رسانی هندی از جمله ایندو پالس/Indo Pulse' و 'ایندیا اوری دی/India everyday' نیز بازنشر شد، می افزاید: رسانه های ایرانی از یك ماه قبل تصاویر اجساد غواصانی را منتشر كرده بودند كه با لباس غواصی و دستان بسته با سیم، از اروند رود در خاك عراق تفحص شده بود.

پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبری یورو نیوز این مراسم را پوشش داد و خبرنگار این شبكه در تهران با شماری از شركت كنندگان در مراسم تشییع غواصان شهید مصاحبه و سخنان آن را منتشر كرد.

یكی از حاضران به یورو نیوز گفت: من وظیفه دارم از مرزهای كشورم دفاع كنم، مانند همه شهدا كه از ما بسیار جوان تر بودند. آنها درس بزرگ آزادگی به ما دادند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی مفصل به موضوع شهدای غواص پرداخت.

همچنین بعضی از رسانه های تصویری مانند 'دموتیكس/Demotix' كه تصاویر عكاسان مستقل را در سراسر جهان منتشر می كند، نیز با انتشار تصاویر كاملی از مراسم تشییع جناه شهدای غواص به این موضوع پرداختند.

اروپام**9157
۰ نفر

سرخط اخبار جهان