۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81650191
T T
۰ نفر
مسوولان مازندران: اعتياد جدي است به اوقات فراغت جوانان برسيم

ساري - ايرنا - جمعي از مسوولان مازندران با هشدار نسبت به افزايش اعتياد در بين جوانان بويژه دانش آموزان اين استان خواستار توجه جدي به اوقات فراغت اين قشر شدند.

به گزارش ايرنا، اين مسوولان نسبت به آسيب هاي اجتماعي ناشي از بي تفاوتي در برنامه ريزي، اجرا، همكاري و مشاركت براي غني سازي اوقات فراغت جوانان ابراز نگراني كردند.

استاندار و جمعي از مقامات مازندران روز چهارشنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان در ساري گفتند كه آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد مواد مخدر بين دانش آموزان و جوانان به نقطه خطر و حتي بحران رسيده است و اگر نتوانند در غني سازي اوقات فراغت جوانان در تابستان برنامه ريزي جدي كنند، خطر چندين برابر مي شود.

ربيع فلاح استاندار مازندران با بيان اين كه ظرفيت غني سازي اوقات فراغت در استان وجود دارد، گفت: بايد از تمامي امكانات و تجهيزات دولتي و بخش خصوصي در جهت غني سازي اوقات فراغت جوانان استفاده كرد.

وي به اهميت استفاده از فضاها و امكانات مدارس و مساجد استان مازندران اشاره كرد و ادامه داد: مديران 23 دستگاه اجرايي عضو ستاد ساماندهي جوانان موظفند علاوه بر اين كه از امكانات و تجهيزات بخش خصوصي استفاده كنند، برنامه هاي منظمي را براي در اختيار گذاشتن امكانات و تجهيزات دولتي ارايه بدهند.

علي قاسمي مدير كل آموزش و پرورش مازندران با بيان اين كه بررسي ها و پژوهش ها نشان مي دهد كه ريشه تمامي آسيب هاي اجتماعي در بي توجهي به اوقات فراغت جوانان است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان يكي از اعضاي ستاد ساماندهي جوانان استان علاوه بر اين كه 20 برنامه اوقات فراغت دانش آموزان را تهيه كرده، آماده همكاري و مشاركت با ديگر دستگاه ها است.

وي با بيان اين كه امسال يك هزار و 200 پايگاه براي فعاليت دانش آموزان با هدف غني سازي اوقات فراغت تعيين شده است، خاطر نشان كرد: از آنجا كه اداره كل آموزش و پرورش مازندران 40 هزار فرهنگي در اختيار دارد، در بكارگيري نيروهاي انساني به عنوان مربيان در حوزه هاي مختلف فرهنگي، هنري و ورزشي مشكلي ندارد اما نياز به تامين اعتبار براي حق زحمت و خريد امكانات و تجهيزات است.

مدير كل آموزش و پرورش مازندران با بيان اين كه هر چند اولياء دانش آموزان در استفاده از امكانات و تجهيزات آموزش و پرورش در ثبت نام اوقات فراغت فرزندانشان همكاري و مشاركت مالي دارند، ادامه داد: بسياري از خانواده ها در مناطق محروم نياز به حمايت جدي دارند.

وي با بيان اين كه خطر آسيب هاي اجتماعي به ويژه ابتلا به مواد مخدر و برخي معضلات اخلاقي دانش آموزان را به صورت جدي تهديد مي كند، گفت: اين خطر تا حدودي به مرز بحران رسيده و اگر نتوانيم برنامه منسجم و جامعي براي غني سازي اوقات فراغت تهيه و اجرايي كنيم، به طور يقين به بحران اجتماعي دانش آموزي مواجه خواهيم شد.

حبيب حسين زادگان مدير كل ورزش و جوانان مازندران غني سازي اوقات فراغت را يك ماموريت و وظايف فرابخشي دستگاههاي اجرايي استان دانست و گفت: به رغم اين كه 23 دستگاه اجرايي استان عضو ستاد ساماندهي جوانان در حوزه هاي مسكن، ازدواج و اوقات فراغت هستند، اما همه آنان پاي كار نمي آيند.

وي با بيان اين كه موازي كاري در غني سازي اوقات فراغت استان مازندران يكي از مشكلات اساسي است، اظهار داشت: فضا، امكانات و تجهيزات ورزشي دولتي و بخش خصوصي به اندازه كافي در استان وجود دارد كه فقط بايد با هماهنگي و برنامه ريزي شده به كار گرفته شود.

مازندران 480 هزار دانش آموز دارد.

6990/1899/ 2025
۰ نفر