۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81650327
T T
۰ نفر
راه اندازی «رادیو پل» از سوی جوانان سه كشور فارسی زبان

دوشنبه – ایرنا- گروهی از جوانان تاجیكستان، ایران و افغانستان با هدف ایجاد پیوستگی‌ بیشتر فرهنگی میان این سه كشور همزبان «رادیو پل» را راه اندازی كردند.

خبرگزاری آزادگان تاجیكستان روز سه شنبه گزارش داد كه در آستانه ماه مبارك رمضان «رادیو پل» فعالیت خود را آغاز كرد.

موسسان این رادیو گفته اند: در این رادیو بنا داریم به جای تضاد‌ها از اشتراكات‌ بگوئیم؛ همشیه از بدیها شنیده‌ایم‌، اما این بار بنا داریم زمزمه دوستی سر بدهیم .

در اعلان آغاز بكار این رادیوی مشترك آمده است: ما آمده‌ایم كه دیگرگونه بگوییم‌. بگوییم‌ ما نسلی نیستیم‌، كه به هموطن خود ظلم روا داریم‌. نسلی نیستیم‌، كه آب‌را از هم زبانمان‌ دریغ كنیم. نسلی نیستیم‌، كه سمرقند‌ و بخارا یادمان‌ برود. آماده‌ایم‌ تا از خوبی و زیبایی بگوییم‌. ما نسلی هستیم‌، كه به بی مرزی‌ مشترك می اندیشیم.

مصدق پارسا، یكی از گردانندگان این رادیو گفته‌است، هدف ارائه كردن محتوایی است، كه برای حوزه تمدنی‌ ایران‌و افغانستان‌و تاجیكستان جالب باشد چرا كه به خاطر مرز‌های سیاسی و تلاش برخی از سیاستمداران‌ مشتركات بین ما كم رنگ شده‌ است و صدای مشترك ما در «رادیو پل» قصد دارد، به بهبود زندگی هر كدام از مردم این سه كشور، كه دارای مشتركات بسیاری هستند، كمك كند.

تاسیس «رادیو پل» از سوی جوانان تاجیك،افغان و ایرانی در حالی انجام گرفته كه مسئولین سه كشور فارس زبان تاجیكستان، ایران و افغانستان بیش از 9 سال پیش تصمیم به راه اندازی‌ یك تلویزیون مشترك فارسی زبان گرفتند ،تجهیزات این شبكه توسط ایران خریداری و به تاجیكستان كه قرار بود ، محل استقرار این تلویزیون مشترك كه نوروز نام گرفته ، منتقل شده است.

اما برخی از ملاحظات و فشارهای بیرونی و به اعتقاد برخی از كارشناسان كارشناسانه نبودن طرح راه اندازی تلویزیون مشترك از جمله دلایل عدم راه افتادن این تلویزیون است.

آساق*5*312*1579
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ