۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81650520
T T
۰ نفر
انصاری: امیدوارم نمایندگان به ادامه كار وزیر آموزش و پرورش رای دهند

تهران - ایرنا - معاون امور مجلس رییس جمهوری اظهار امیدواری كرد كه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ادامه كار وزیر آموزش و پرورش رای دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری امروز -چهارشنبه- در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت:‌ همدلی و همزبانی باید با تعامل دولت و مجلس شكل بگیرد.

وی با اشاره به اینكه در سال پایانی مجلس بیش از 130 طرح و 93 لایحه در نوبت كار مجلس قرار دارد، گفت: تلاشمان این است كه بر اساس اولویت‌بندی ها، وقت مجلس بیشتر در تسهیل امور صرف شود.

انصاری اضافه كرد: ما تلاش می كنیم با تعامل با مجلس، به نیازهای اصلی كشور رسیدگی كنیم و از عمر باقیمانده مجلس در تعامل نمایندگان به خوبی استفاده كنیم.

وی با بیان اینكه استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان مجلس است، گفت: باید با تشكیل جلساتی تلاش كرد كه به راه حل هایی خارج از استیضاح دست یافت؛ استیضاح وقت زیادی را از دولت و مجلس می‌گیرد و ترجیح دولت این است كه مطلقا استیضاحی مطرح نشود.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در این ارتباط افزود: رایزنی‌هایی انجام شده و دیروز جلسه غیرعلنی در مجلس برگزار شد؛ آقای فانی نیز از وزرای خوب كابینه است و امیدواریم در تابستان كه فصل برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده است این وزارتخانه با آرامش كار خود را دنبال كند.

انصاری در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد افزایش درخواست‌های نمایندگان مجلس از دولت گفت:‌ امسال، سال آخر مجلس است و نمایندگان سعی می‌كنند در باقی مانده عمر خدمتشان، درخواست‌های حوزه انتخابیه خود را بیش از پیش پیگیری كنند؛ به طور طبیعی پیش بینی ما این است كه حجم مراجعات، مكاتبات و درخواست ها از دولت افزایش پیدا كند.

وی با اشاره به این كه تاكید رییس جمهوری بر این است كه با رعایت قانون، نهایت تعامل مثبت با مجلس شكل بگیرد، گفت: ما با خواسته نمایندگان در چارچوب قانون و در حد بودجه خود همكاری كرده و با آن‌ها تعامل خواهیم داشت.

براساس گزارش ها قرار است چهارشنبه سوم تیر ماه جلسه استیضاح «علی اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش برگزار شود.

سیام(3)**9189**1449
۰ نفر