۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81650533
T T
۰ نفر
امام جمعه شهرضا: درآمد و هزينه زكات بايد شفاف سازي شود

شهرضا، اصفهان- ايرنا- امام جمعه شهرضا با تاكيد بر شفاف سازي درآمد زكات و محل هزينه آن گفت: اين امر در پرداخت زكات تاثير زياد دارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيف الله يعقوبي روز چهارشنبه در جلسه شوراي زكات شهرستان شهرضا افزود: پرداخت زكات يكي از مباحث مهم اقتصاد اسلامي است كه متاسفانه در جامعه به فراموشي سپرده شده است .

رئيس شوراي زكات شهرستان شهرضا با اشاره به اينكه پرداخت نكردن زكات، بلا، مصيبت و سختي را به همراه دارد، افزود: در وضعيت كنوني كه بحران خشكسالي جامعه را فراگرفته است پرداخت زكات سبب بارش باران رحمت خداوند و نجات از خشكسالي خواهد شد.

در ادامه اين جلسه، رييس ستاد زكات استان اصفهان گفت: هدف از برگزاري چنين جلسات ايجاد يك موج و نهضت براي خدمت رساني به فقرا و همچنين آغازي بر احيا كردن زكات در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين افزود: يكي از علل گرفتاري ها، كمرنگ شدن همدلي و همزباني در جامعه است و مي طلبد بيشتر به فكر هم باشيم تا از بركات خداوند بهره گيريم.

وي گفت: خدا وند فقرا را محبوبترين افراد نزد خود معرفي كرده، پس خدمت به فقرا امري واجب است.

وي اظهار كرد: امسال 60 درصد زكات جمع آوري شده صرف كمك به تامين نيازهاي فقرا و مابقي در طرحهاي عمراني هزينه مي شود.

رئيس كميته امداد امام خميني شهرستان شهرضا نيز گفت: 2678 خانواده در شهرضا زير پوشش كميته امداد هستند.

علي محمد كاظمزاد افزود: در سال جاري 155 اصله درخت سيب توسط خيران در روستاها براي كمك به فقرا در اختيار كميته زكات شهرضا قرار گرفته است.

شهرضا در 80 كيلومتري جنوب اصفهان واقع است.

پ/7144/ 6508

سرخط اخبار استان‌ها