۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۰
کد خبر: 81650593
T T
۰ نفر
مدیرعامل ایرنا: جامعه از فرهنگ شفاهی رنج می برد/تاكیدبرمهارت آموزی خبرنگاران

گرگان - ایرنا - مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با بیان اینكه جامعه از فرهنگ شفاهی و 'اخبار نظری' رنج می برد بر مهارت آموزشی خبرنگاران برای تولید محتوا تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خدادی عصر چهارشنبه در نشستی با كاركنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان در گرگان تولید اخبار با كیفیت را از رویكردهای اصلی این رسانه رسمی كشور دانست و بر لزوم اهتمام ویژه خبرنگاران ایرنا نسبت به این مهم تاكید كرد.

وی اضافه كرد: تولید اخبار و اطلاعات امری تشریفاتی نیست بلكه باید مبتنی بر واقعیت باشد.

مدیرعامل ایرنا اظهارداشت: اطلاعات تولیدی باید دارای محتوا باشد زیرا محتوا ركن اصلی یك خبر است كه درقالب آن ابعاد مختلف یك واقعه برای مخاطب تبیین می شود.

خدادی لازمه تولیدات با كیفیت را مهارت آموزی دانست و اضافه كرد: بهترین مهارت آموزی در حین انجام كار است و خبرنگاران ایرنا فارغ از پست و مقام سازمانی كه دارند نسبت به تولید با كیفیت اخبار اقدام كنند.

وی همچنین بر مدیریت سوژه و پیگیری نتایج آن در فرآیند تولید اطلاعات تاكید كرد.

خدادی با اشاره به سابقه و قدمت 80 ساله ایرنا، تصریح كرد: خبرنگاران این رسانه رسمی بایستی با تولیدات با كیفیت و دارای ارزش افزوده خود، معرف خوبی برای سازمان باشند.

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، پرهیز از بدیهیات و نوشتن سابقه برای تولیدات خبری را از دیگر ملزومات حرفه خبرنگاری دانست و گفت: یكی از بحران های رسانه ای كه بیشتر رسانه های كشور به آن مبتلا هستند، سووال نكردن است.

خدادی افزود: كیفیت سووال كردن خبرنگار یا در واقع پرسش حرفه ای درباره یك موضوع و رخداد كمك می كند تا ابعاد مختلف آن موضوع یا رخداد بیشتر نمایان و مخاطب نیز به خواندن مطلب گرایش بیشتری پیدا كرده و درك عمیق نیز ایجاد كند.

وی بابیان اینكه ایرنا هرگز بدنبال تولیدات كمی نیست، اضافه كرد: اولویت اول این رسانه رسمی تولیدات با كیفیت است كه باید مورد توجه و اهتمام ویژه خبرنگاران قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با قدردانی از تلاش های همكاران ایرنا در تولیدات خبری، تصریح كرد: خبرنگاران باید از تمام ظرفیت های موجود و نیز از تجربیات یكدیگر در استمرار روند كیفی اخبار و اطلاعات استفاده نمایند.

خدادی، رعایت ادب، اخلاق و تكریم خبرنگاران ایرنا نسبت به یكدیگر و در برخورد با دیگر افراد و مسوولان را از خطوط قرمز این رسانه رسمی برشمرد و خاطرنشان كرد: هنر همه خبرنگاران ایرنا باید همگرایی و حفظ شخصیت خود و دیگران باشد.

وی همچنین بااشاره به نقش و جایگاه اقوام و مذاهب اسلامی در وحدت و انسجام ملی، برلزوم توجه ویژه ایرنا به پوشش اخبار و رخدادهای اقوام و مذاهب اسلامی ساكن در ایران و نیز در استان گلستان بعنوان نگارستان ایران تاكید كرد.

مدیرعامل ایرنا همچنین با اشاره به توانمندی بالا و حرفه ای بودن نیروهای مركز گلستان از رییس این استان نیز به عنوان یكی از مدیران موفق و پرتلاش ایرنا یاد كرد و ابراز داشت: در عین حال به همین نسبت توقع و انتظار بالایی وجود دارد.

/3039/6203 /1596
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ