۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۵
کد خبر: 81650700
T T
۰ نفر
آیین كار كمیته راهبری و هماهنگی مناطق ویژه علم و فناوری تصویب شد

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: آیین كار كمیته راهبری و هماهنگی مناطق ویژه علم و فناوری در یكصد و سی و دومین جلسه كمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف ) تصویب و به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر وحید احمدی عصر چهارشنبه در حاشیه صدو سی و دومین جلسه كمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران گفت: این آیین نامه برای شروع به كار كمیته راهبری و هماهنگی مناطق ویژه علم و فناوری الزامی است.

وی افزود: طبق این آیین نامه كمیته راهبری و هماهنگی مناطق ویژه علم و فناوری سه ماموریت اساسی دارد كه عبارتند از راهبری مناطق ویژه علم و فناوری ، هماهنگی میان مناطق ویژه علم و فناوری و توسعه برنامه ریزی مناطق ویژه علم و فناوری.

احمدی افزود: این سه ماموریت كه اساس توسعه و كار مناطق ویژه علم و فناوری است به كمیته راهبری و هماهنگی این مناطق سپرده شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان كرد: در حال حاضر پنج منطقه ویژه علم و فناوری تصویب شده است كه در استان های اصفهان ، یزد ، خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی و بوشهر قرار دارند ، البته در استان بوشهر این تصویب به صورت مشروط پذیرفته شده است.

احمدی از دیگر موارد مطرح شده در صدوسی و دومین جلسه كمیسیون دائمی شورای عالی عتف به پیشنهاد برخی از دستگاه های اجرایی در مورد قانون تخصیص یك درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش اشاره كرد و گفت: پیشنهاد برخی از دستگاه های اجرایی این بود كه این یك درصد علاوه بر اعتبارات هزینه ای در مورد اعتبارات تملك و دارایی دستگاه ها نیز در نظر گرفته شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم خاطرنشان كرد: در قانون این یك درصد فقط برای اعتبارات هزینه ای در نظر گرفته شده است و بسیاری از دستگاه های بزرگ اعبتارات هزینه ای آنها كم است ، اما اعتبارات تملك و دارایی آنها قابل ملاحظه است.

احمدی افزود: در این جلسه برخی از دستگاه های اجرایی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست درخواست دادند كه حداقل این یك درصد علاوه بر اعتبارات هزینه ای برای اعتبارات تملك و دارایی نیز در نظر گرفته شود.

وی گفت: بنابراین با توجه به اینكه قانون تخصیص یك درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش ابلاغ شده است قرار شد درخواستی به سازمان برنامه با مضمونی كه بتواند در قالب قانون فعلی از این درخواست حمایت كند ارسال شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: همچنین در مصوبه این درخواست آمده است كه برای برنامه ششم ، بندی تهیه شود كه با صراحت كامل قانون تخصیص یك درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به امر پژوهش به سه درصد افزایش یابد و این سه درصد هم در مورد اعتبارات هزینه ای و هم در مورد اعتبارات تملك و دارایی دستگاه ها باشد تا به این ترتیب بتوان به اهداف و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب دست یافت.

احمدی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه را تصمیم گیری و انتخاب اعضای حقیقی كمیسیون علوم انسانی ، معارف اسلامی و هنر شورای عالی عتف اشاره كرد.

وی افزود: براساس فراخوانی كه سال گذشته به دانشگاه ها و مراكز و انجمن های علمی داده شد، اسامی 11 نفر اعلام شد كه پس از تایید در كمیسیون هماهنگی برای تایید نهایی به كمیسیون دائمی شورای عالی عتف ارسال شد.

احمدی گفت: در جلسه امروز از میان اسامی 11 نفر ارسالی 10 نفر آنان پس از رای گیری انتخاب شدند.

علم**2038**1540**1599
۰ نفر