۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۰
کد خبر: 81650716
T T
۰ نفر

كردستاني ها آماده حضور در ضيافت الهي

۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۰
کد خبر: 81650716
كردستاني ها آماده حضور در ضيافت الهي

سنندج- ايرنا- هرساله با نزديك شدن به روزهاي پاياني ماه شعبان و در آستانه فرا رسيدن ماه پر خير و بركت رمضان، مردم استان كردستان نيزهمراه با ساير مسلمانان ايران خود را براي حضور در مهماني خداوند متعال آماده مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در مكتب رسول گرامي اسلام(ص) رمضان ماه ضيافت خدا است ودر اين ماه خداوند متعال ميزبان و بندگان مومن و مسلمان مهمان هستند و سفره خوان خداوند براي مومنان در اين ماه پر خير و بركت گسترده تر مي شود.

بندگان مومن خداوند هرساله با فرا رسيدن ماه شعبان براي ورود به ماه مهماني خدا لحظه شماري مي كنند و خود را براي بهره گيري هر چه بهتر و بيشتر از بركات و فيوضات اين ماه مبارك آماده مي كنند.

امسال نيز همانند سال هاي گذشته مردم مومن و خداجوي استان كردستان تداركات لازم را براي حضور يك ماهه خود در مهماني خداوند متعال انجام داده و مساجد، تكايا و بقاع متبركه استان را آماده استقبال از اين ماه رحمت و مغفرت الهي كرده اند.

مردم استان كردستان از دير باز با طنين انداز كردن نواي مرحبا مرحبا از هر كوي و برزن و مساجد و تكايا به استقبال اين ماه مبارك مي روند و اين نواي دلنشين تا نيمه ماه ادامه دارد و پس از آن در نيمه دوم نواها و آواهايي كه در مساجد و محلات به گوش مي رسد رنگ ديگري به خود مي گيرد.

پس از گذشت 15 روز از ماه مبارك رمضان بخصوص در دهه آخر، نواي الوداع الوداع در مساجد و محلات شهر و روستاهاي استان طنين انداز شده و مردم بايد كم كم خود را آماده خداحافظي از ماه رحمت خداوند كنند.

سازمان ها و ادارات مختلف نيزهرساله براي استقبال از ماه مبارك رمضان و بهره گيري هر چه بيشتر و بهتر آحاد مردم بخصوص جوانان از فيوضات اين ماه مبارك فعاليت هاي موثري انجام داده و برنامه هايي را براي اين ماه تدارك مي بينند.

نماينده ولي فقيه در كردستان با تاكيد بر اينكه در ماه مبارك رمضان بايد فضاي معنوي بر شهر حاكم و شعاير اسلامي ترويج شود خواستار رعايت اعتدال و پرهيز از افراط و تفريط در برنامه هاي فرهنگي در اين ماه مبارك شد.

حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي ماه رمضان را ماه مغفرت و آمرزش دانست و افزود: انسان با روزه گرفتن در اين ماه مي تواند به تقوا و مرحله قرب الهي دست پيدا كند.

وي همچنين رعايت فرايض ديني در ماه مبارك رمضان بويژه در نظام اسلامي را ضروري دانست و اظهار كرد: تظاهر به روزه خواري در ملا عام و حريم شكني بسيار زشت است و نبايد اجازه دهيم اين حريم ها شكسته شوند.

مدير كل سازمان تبليغات اسلامي كردستان نيز بر فراهم كردن بسترهاي لازم در راستاي فضاسازي محيطي استان براي استقبال از ماه مبارك رمضان تاكيد كرد و افزود: ادارات و سازمان هاي استان نيز بايد اقدامات لازم براي جلوگيري از حرمت شكني ماه مبارك رمضان را انجام دهند.

حجت الاسلام مسعود صفي ياري گفت: اجراي برنامه هاي مختلف و متنوعي در ماه مبارك رمضان همچون برپايي نمايشگاه هاي قرآني، برگزاري محافل انس با قرآن، برگزاري مسابقات قرآني و ويژه برنامه هاي مناسبتي فضاي استان را متناسب با فضاي ملكوتي اين ماه مبارك مي كند.

وي برگزاري همايش خادمين مساجد، همايش طلايه داران تبليغ، مراسم جزء خواني قرآن كريم در كل استان وبرگزاري ويژه برنامه وفات حضرت خديجه(س) را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي اين ماه مبارك ذكر كرد.

معاون امور فرهنگي اوقاف و امور خيريه كردستان نيز از برگزاري محفل انس با قرآن با حضور قاري مصري در مسجد جامع سنندج با حضور قرآن دوستان و اقشار مختلف مردم در ماه مبارك رمضان خبر داد.

حجت الاسلام محمود يوسفي افزود: در اين ماه مبارك، كلاس هاي روخواني و روانخواني قرآن كريم با حضور مربيان در بقاع متبركه استان نيز برگزار و مبلغين و روحانيون براي پاسخگويي به شبهات جوانان و نوجوانان در زمينه مسائل ديني و قرآني در اين اماكن حضور مي يابند.

در ماه مبارك رمضان درهاي عفو و رحمت الهي بر روي انسان ها گشوده شده و گناهان بخشيده مي شود لذا بايد از اين فرصت گرانبها استفاده كرده و از فيوضات و بركات اين ماه مبارك براي توسعه و تعالي روحي و معنوي خود بهره ببريم.ك/4

7348

سرخط اخبار استان‌ها