۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81650747
T T
۰ نفر
روزنامه پاكستاني: داعش پنج بخش مهم افغانستان را تصرف كرده است

اسلام آباد - ايرنا - روزنامه اردو زبان امت پاكستان روز چهارشنبه نوشت: گروه تروريستي داعش پنج بخش مهم افغانستان را تحت تصرف خود درآورده است.

براساس گزارش اين روزنامه، گروهي از طالبان افغانستان مخالف مذاكرات صلح با دولت كابل، به داعش ملحق شده اند.

امت همچنين نوشته است كه بدنبال فرار نيروهاي نظامي افغانستان، داعش توانست در عملياتي و در پي درگيري خونين با طالبان، پنج بخش از جمله ديغ بالا ، نازيان، اچين، اسپين غر و باتيكوت را به تصرف خود در آورد.

اين روزنامه مي افزايد: نيروهاي خارجي و آمريكا در ننگرهار كه بر اساس يك سري توافقات مالي با طالبان، از مصونيت برخوردار بودند، اكنون بخاطر تصرف شدن مسير عبور كاميون هاي تداركاتي ناتو از سوي داعش، ممكن است مورد حملات احتمالي داعش قرار گيرند و اين گروه تروريستي طي هفته هاي آينده نيروهاي آمريكايي را از ننگر هار نيز اخراج خواهد كرد.

به گزارش روزنامه امت، برخي منابع اعلام كرده اند كه برخي اعراب سلفي و برخي اعضاي القاعده مقيم افغانستان، به داعش پيوسته اند. پرچم داعش در بخش هاي ياد شده به احتزاز در آمده است .

اين روزها اخبار و گزارش هاي مربوط به حضور داعش در افغانستان در تعداد زيادي از رسان هاي پاكستان ديده مي شود. روزنامه انگيسي زبان اكسپرس تريبيون امروز در گزارشي از نامه سرگشاده و هشدار آميز طالبان افغانستان به ابوبكر البغدادي خبر داد. بر اساس اين خبر طالبان افغانستان به طالبان هشدار داده است كه از ايجاد جبهه جداگانه در افغانستان خودداري كند.

علي احمد جلالي وزير پيشين كشور افغانستان اعلام كرد كه فرصت ها براي گسترش نفوذ گروه تروريستي داعش در اين كشور وجود دارد و داعش در حال مبدل شدن به نگراني امنيتي است.

آساق**1723

سرخط اخبار جهان