۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۱۵
کد خبر: 81650769
T T
۰ نفر
نخست وزیرسوریه:آمریكا، رژیم صهیونیستی و تركیه ازتروریست ها پشتیبانی می كنند

تهران - ایرنا - نخست وزیر سوریه گفت: آمریكا، رژیم صهیونیستی و تركیه ازتروریست ها در عراق و سوریه پشتیبانی می كنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وائل الحلقی روز چهارشنبه دردیدار با محسن الشمری وزیر منابع آب عراق افزود: تروریست ها در عراق و سوریه ازطرف آمریكا، تركیه، رژیم صهیونیستی و برخی از رژیم های پست عربی كه مجری سیاست های آمریكایی - صهیونیستی در منطقه هستند پشتیبانی و حمایت مالی می شوند.

وی با بیان اینكه اطمینان داریم كه سوریه و عراق برتروریسم پیروز می شوند،افزود: روابط برادرانه میان دو كشور عراق و سوریه طلب می كند كه سطح همكاری های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی میان دو كشور افزایش یابد.

الحلقی توضیح داد: نیازمند یافتن راهكارهای جدید برای حفاظت از امنیت دو كشور سوریه و عراق به منظور افزایش امنیت و ثبات منطقه هستیم.

وی گفت: عثمانی های جدید به ریاست اردوغان به منطقه عربی و نعمت های خدادادی آن چشم طمع دوخته اند و تلاش می كنند با سرگرم كردن منطقه به جنگ های بیهوده از توسعه و پیشرفت آن جلوگیری كنند تا مقدرات منطقه زیر هیمنه و سلطه اقتصاد تركیه باشد.

نخست وزیر سوریه گفت كه سوریه و عراق دارای حق قانونی و طبیعی دراستفاده ازآب فرات هستند و تركیه حق ندارد آن را مانند نفت، محصولات راهبردی و صنایع ملی پیشرفته سوریه به یغما ببرد.

الحلقی افزود: منطقه ازخشكسالی رنج می برد كه آن را فقط می توان با استفاده ازحق طبیعی از آب فرات جبران كرد و تركیه باید در این زمینه به تعهدنامه های بین المللی پایبند باشد.

وی خواستار افزایش همكاری میان سوریه و عراق در زمینه امور آب، اجرای توافقنامه های امضا شده و توافق های جدید شد.

وزیر منابع آب عراق نیز با بیان اینكه ملت های عراق و سوریه بر تروریسم پیروز خواهند شد و آن را شكست خواهند داد و امنیت و ثبات به منطقه بازخواهد گشت، براصرار دولت عراق مبنی بر افزایش زمینه های همكاری دوجانبه با سوریه در تمام سطوح تاكید كرد.

محسن الشمری پیام حیدرالعبادی نخست وزیر عراق مبنی بر اصرار بغداد بر افزایش هماهنگی های امنیتی و نظامی دو كشور برای مبارزه با تروریسم به نخست وزیرسوریه ابلاغ كرد.

وی ادامه داد: سوریه و عراق دریك سنگردر مقابل تروریست ها ایستاده اند و توسعه همكاری های اقتصادی و تجاری و فعال سازی كمیته های دولتی و امضای توافقنامه های جدید برای افزایش همكاری های اقتصادی و تجاری برای دو كشور دارای اهمیت است.

خاورم**6116**1010
۰ نفر