۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۸
کد خبر: 81650805
T T
۰ نفر
مشروعيت، قدرت و كارآمدي از مولفه هاي مهم امنيت پايدار است

تبريز - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ميانه به اشاره به اهميت امنيت پايدار و لازمه استقرار آن در جامعه گفت: امنيت پايدار نيازمند مولفه هاي مهمي چون مشروعيت، قدرت و كارآمدي نظام سياسي حاكم بر جامعه است.

به گزارش ايرنا، حميد شكري در مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامي شهرستان ميانه گفت: اگر نظام سياسي حاكم بر جامعه از مشروعيت و مقبوليت در بين مردم برخوردار نباشد، پشتوانه مردمي خود را از دست داده و مردم را تهديدي براي خود دانسته و كشورهاي ديگر نيز به هر طريقي سعي در ضربه زدن به نظام را خواهند داشت.

وي با بيان اينكه خوشبختانه كشور ما از لحاظ مشروعيت و مقبوليت مشكلي ندارد و از لحاظ قدرت نظامي نيز قدرت اول منطقه محسوب است گفت: كشورمان از لحاظ قدرت اقتصادي مشكلاتي دارد و اگر توان دولت از جنبه قدرت اقتصادي افزايش نيابد، امنيت كشور به خطر خواهد افتاد.

شكري اظهار كرد: اگر نظامي مشروعيت و قدرت داشته اما كارآمد نباشد از جمله در بحث ايجاد امنيت، شاهد مشكلات بزرگي در جامعه خواهيم بود.

فرماندار ويژه شهرستان ميانه از زحمات و تلاش شبانه روزي سرهنگ خشتگر در راستاي كسب توفيقات بالاي شهرستان در عرصه امنيت تقدير كرد و براي سرهنگ هاشم شعفي در سمت فرمانده جديد اين شهرستان آرزوي توفيق كرد.

سرهنگ شعفي پيشتر فرماندهي انتظامي هشترود را به عهده داشت.



*** جانشين فرمانده انتظامي استان: در اجراي قانون و برخورد با متخلفين، تعارف نداريم

جانشين فرمانده انتظامي استان آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم با تاكيد بر اينكه در اجراي قانون و برخورد با متخلفين، تعارف نداريم خواستار كمك همه جانبه سازمانها در اجراي برنامه هاي نيروي انتظامي در راستاي حل مشكلات جامعه شد.

سرهنگ اسماعيل اسماعيل زاده ، برقراري نظم و امنيت در جامعه را امري مشاركتي خواند و افزود: در اين صورت شاهد ايجاد بالاترين امنيت در سطح جامعه خواهيم بود.

اسماعيل زاده با بيان اينكه استان آذربايجان شرقي در بحث جرائم خشن از جمله سرقت هاي خشن از امن ترين استان هاي كشور محسوب مي شود افزود: در سال گذشته در وقوع جرائم با 3 درصد كاهش و در سال جاري نيز با كاهش 7 درصدي روبرو هستيم كه نشان از زحمات و تلاش شبانه روزي عوامل انتظامي در سطح استان است.

وي معضل اعتياد و مواد مخدر در جامعه را خانمان برانداز خواند و اعتياد را منشا بسياري از جرايم از جمله سرقت‌هاي خرد دانست و اضافه كرد: هم اكنون دو سوم زندانيان كشور به دليل جرايم مربوط به اعتياد زنداني بوده و از سويي 70 درصد سارقان به سبب اعتياد به مواد مخدر دست به سرقت مي‌زنند.

اسماعيل زاده برخورد قاطع با توزيع كنندگان مواد مخدر و جمع آوري معتادين از سطح شهرها را از اولويت‌هاي اصلي پليس دانست و گفت: پليس با قاچاقچيان و توزيع‌كنندگان مواد مخدر به هيچ وجه مماشات نخواهد كرد و با بكارگيري تمام ابزارها و تجهيزات خود با آنها مبارزه و برخورد خواهد كرد كه قوه قضائيه هم در اين زمينه عزم جدي دارد.

وي اظهاركرد: استان ما در حوزه پاكسازي جامعه از معتادين و برخورد جدي با قاچاقچيان و ميزان كشفيات در زمره استان هاي تراز اول كشور قرار دارد.

وي از برخورد جدي پليس با هنجارشكنان جامعه در حوزه هاي مختلف و راه اندازي اردوگاه ماده 16 در آينده نزديك خبر داد و افزود: با احداث اين مركز تمامي معتادين از سطح شهرهاي استان جمع آوري و در اين مركز نگهداري و بازپروري خواهند شد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان در ادامه به مشكل تصادفات و صدمات جبران ناپذير آن به جامعه و خانواده ها اشاره كرد و فرد، جاده و وسيله نقليه را سه عامل مهم در تصادفات دانست و افزود: اگر اين سه عامل از استاندار لازم برخوردار باشند شاهد وقوع تصادفات ناگوار نخواهيم بود.

اسماعيل زاده از كاهش آمار تصادفات درون شهري و برون شهري منجر به فوت در طي 4 سال گذشته خبرداده افزود: در سال جاري شاهد كاهش 20 درصدي تصادفات منجر به فوت هستيم.

7231/6183

سرخط اخبار استان‌ها