۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۲۸
کد خبر: 81650835
T T
۰ نفر
تاكيد مدير عامل آب و فاضلاب كشور بر تسريع در طرح آبرساني به شهرهاي گروه الف مازندران

ساري - ايرنا - مدير عامل آب و فاضلاب كشور بر تسريع در طرح آبرساني به شهرهاي گروه الف مازندران تاكيد كرد.

حميد رضا جانباز روز چهارشنبه در بازديد از تصفيه خانه و خط انتقال طرح آبرساني به شهرهاي گروه الف مازندران از سد البرز گفت : اين طرح به جهت اهميتي كه براي مردم منطقه از جمله شهرهاي بابل ، بابلسر ، فريدونكنار ، امير كلا و خزر شهر و روستاهاي مسير دارد تلاش خواهيم كرد اعتبارات مورد نياز اين طرح را به موقع تأمين تا مطابق با برنامه زمانبندي خود تكميل شود .

وي با قدرداني از مديرعامل و كاركنان آب منطقه اي مازندران روند پيشرفت اين طرح خوب ارزيابي كرد و تصريح نمود : همدلي و هماهنگي خوبي بين عوامل اجرايي طرح با مسوولين منطقه جهت اجراي هر چه بهتر اين طرح مهم وجود دارد و نمايندگان شهرستان بابل و بابلسر پيگيري بسيار خوبي در اين زمينه دارند .

جانباز با بيان اينكه در سال گذشته 100 درصد اعتبار اين طرح تخصيص يافت افزود : امسال نيز تلاش ما اين است همه اعتبارات در نظر گرفته به اين طرح تخصيص يابد و در گام بعدي از منابع ديگري نيز كمك گرفته شود .

در اين بازديد محمد ابراهيم يخكشي مدير عامل آب منطقه اي مازندران با بيان ويژگي هاي اين طرح از جمله تأمين آب مورد نياز 650 هزار نفر از مردم منطقه گفت : تا كنون 10 درصد از عمليات اجرايي تصفيه خانه بزرگ اين طرح به ظرفيت 1500 ليتر در ثاينه انجام شد و خط انتقال اين طرح كه مجموعا به طول حدود 83 كيلومتر مي باشد تا كنون حدود 42 كيلومتر آن انجام شد كه 31.5 كيلومتر آن مربوط به قرارداد قبلي و 10 كيلومتر آن مربوط به قرار داد جديد است .

يخكشي با ببان توانمندي عوامل اجرايي اين طرح گفت : پيمانكاران اين طرح از ظرفيت بسيار خوبي در زمينه اجراي اين پروژه برخوردار هستند كه در صورت تخصيص اعتبار مي توانند جبهه هاي جديدي را شروع كنند.

وي افزود : در اين طرح علاوه بر پيمانكاران دسته دوم سه پيمانكار اصلي در بخش تصفيه خانه ، اجراي خط انتقال و تأمين لوله فعال هستند.

مدير عامل آب منطقه اي مازندران ميزان اعتبارات اين طرح در سال 93 را مبلغ 385 ميليارد ريال و ميزان اعتبار سال 94 را 440 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت : از ابتداي اين طرح تا كنون بالغ بر 930 ميليارد ريال هزينه شده و پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان تكميل طرح به عدد دو هزار و 470 ميليارد ريال برسد و در سال 96 كل طرح تكميل شود .ك/1

6097

سرخط اخبار استان‌ها