۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۱۳
کد خبر: 81650885
T T
۰ نفر
وزیر دفاع آمریكا: نیروی خوب كافی برای آموزش وجود ندارد

تهران- ایرنا- وزیر دفاع آمریكا روز چهارشنبه گفت: نیروهای عراقی درگیر نبرد با داعش هم اكنون مشكلاتی دارند و آموزش آنها توسط آمریكا نیز به دلیل نبود تعداد كافی نیروی خوب به كُندی پیش می رود.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن تایمز، «اشتون كارتر» در جریان شهادت در كمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریكا با بیان این مطلب در عین حال اظهار كرد: نیروهای اضافی آمریكایی كه هفته گذشته عازم عراق شدند، در حال رسیدن به پیشرفت هایی هستند.

وی افزود: نبرد زمینی علیه داعش به رهبری نیروهای امنیتی عراق «كاری در حال پیشرفت» است.

كارتر گفت: تركیبی از چند عامل از جمله تفرقه، فرار سربازان و افراد موسوم به «سربازان وهمی» كه روی كاغذ نامشان هست و حقوق می گیرند اما حضور ندارند یا اصلا' وجود ندارند، ظرفیت و توان عراقی را بشدت كاهش داده است.

وزیر دفاع آمریكا پیش از این نیز در جریان تصرف شهر الرمادی توسط داعش، اراده نبرد نیروهای عراقی را مورد تردید قرار داده بود.

كارتر روز چهارشنبه بار دیگر گفت كه شكست پایدار داعش نیازمند نبرد و پیروزی نیروهای محلی است.

وی افزود: ما به توانمندسازی نیروهای عراقی ادامه می دهیم اما تجربه نشان داده است كه ورود نیروهای زمینی آمریكا به صحنه نبرد، موجب نتایج پایدار نخواهد شد.

سخنگوی دولت عراق چندی پیش در واكنش به سخنان انتقاد آمیز وزیر دفاع آمریكا درباره نیروهای امنیتی عراق، گفت كه وی اطلاعات نادرستی دریافت كرده است.

«سعد الحدیثی» ادعای كارتر درباره فقدان اراده جنگیدن در بین نیروهای عراقی را رد كرد و گفت: سقوط الرمادی به علت سوء مدیریت و برنامه ریزی ضعیف برخی فرماندهان ارتش مسؤول دفاع از این شهر مركز استان الانبار در غرب این كشور بوده است.

شبك**1078**1504

سرخط اخبار جهان