۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81664335
T T
۰ نفر
دولت روزانه 35 ميليارد ريال بابت سوخت در استان سمنان يارانه پرداخت مي كند

هفته نامه شاهرود پيام روزيكشنبه 7 تير ماه در شماره 199 خود گفت و گوي اختصاصي خبرنگار اين نشريه را با مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه شاهرود چاپ و منتشر كرد.

در اين گفت و گو به نقل از سبحان رجب پور آمده است: با آغاز به كار دولت تدبير و اميد، تلاش گرديد خدمات شايسته تري به مردم ارائه شود و در اين راستا با توجه به اجراي فازهاي دوم و سوم قانون هدفمند كردن يارانه ها با آغاز دولت تدبير و اميد گام هاي اساسي تري برداشته شد.

خوشبختانه مرحله سوم هدفمندي يارانه ها در خرداد ماه سال جاري اجرايي شده است با يكسان سازي قيمت بنزين قدم بسيار اساسي در جهت كاهش قاچاق اين فرآورده در سطح كشور برداشته شده است.

رجب پور مي گويد: منطقه شاهرود در سال 1318 پايه گذاري شده و قبلا بخشي از منطقه قائم شهر فعلي بوده است و در سال 1357 منطقه شاهرود با ساختار جديد به صورت مستقل راه اندازي شد.

اين شركت داراي چهار ناحيه عملياتي( ناحيه گرمسار، ناحيه سمنان، ناحيه دامغان و ناحيه مركزي شاهرود ) مي باشد.

اين منطقه وظيفه سوخت رساني به كل استان سمنان، تامين نفت كوره مورد نياز استان هاي گلستان، خراسان شمالي و بخشي از خراسان جنوبي را عهده دار مي باشد.

با توجه به قرار گرفتن در مجاورت خطوط لوله سراسري نفت مي توانيم استان هاي همجوار را هم تامين نماييم و به جهت برخورداري از خطوط لوله و راه آهن هزينه تمام شده حمل سوخت به استان هم كمتر مي باشد و هم آلودگي هاي زيست محيطي و آسيب هاي جاده اي كمتري را داريم.

اين شركت در سطح استان داراي 3 انبار عملياتي است كه هر 3 انبار خوشبختانه به خط لوله سراسري نفت متصل است و عمده فرآورده هاي مورد نياز استان نيز از طريق خطوط لوله به مخازن انبار ها منتقل و توسط نفتكش هاي جاده پيما در سطح شهرها و روستاهاي استان توزيع مي شود.

علاوه بر چهار فرآورده اصلي بنزين موتور، نفت سفيد، نفت گاز و نفت كوره، گاز مايع مورد نياز بخش هاي مختلف استان را هم تامين مي نماييم كه توزيع سوخت CNG بخش ترابري استان بر عهده اين شركت مي باشد.

با توجه به تعداد جايگاه هاي فعال CNG در سطح استان از سرانه خوبي در اين زمينه در كشور برخوردار مي باشيم و بيش از 60 درصد سوخت مورد نياز استان در بخش ترابري و خودرويي مصرف و توزيع مي شود.

جداي از آن بخش كشاورزي، صنايع و معادن و خانگي روستاها و شهرهاي فاقد گاز را نيز تحت پوشش داريم.

وي افزود: براساس مصوبه بهمن ماه سال 93 هيئت محترم وزيران طرح پيمايش از اوايل تيرماه آغاز و انجام اين مهم درخصوص استفاده بهينه از نفت گاز براي تامين سوخت پايدار مورد نياز خودروهاي ديزلي خواهد بود.

بنابراين هرچه بتوانيم بيشتر از سوخت CNG استفاده كنيم يارانه كمتري را دولت در اين خصوص پرداخت مي نمايد.

در همين راستا و در جهت تشويق مردم از استفاده سوخت CNG پس از يكسان سازي قيمت بنزين و به دليل كاهش هزينه سفر هاي تابستاني از اول تيرماه قيمت هر كيلو CNG از 600 تومان به 500 تومان كاهش يافت و باتوجه به متوسط مصرف استان كه314 هزار كيلوگرمي باشد معادل 30 ميليون تومان روزانه دولت براي CNG فقط در استان سمنان يارانه پرداخت مي نمايد.

اميدواريم با اين اقدام دولت محترم استقبال عمومي براي مصرف CNG در سطح استان افزايش يابد.

وي با بيان اينكه به طور متوسط روزانه 2 ميليون و 250 هزار ليتر انواع فرآورده هاي نفتي، 314 هزار كيلوگرم گاز CNG در سطح استان توزيع مي شود افزود: روزانه 3 ميليارد و 500 ميليون تومان دولت بابت فرآورده هاي نفتي فقط در استان سمنان يارانه پرداخت مي نمايد.

اگر در اين راستا هموطنان در استفاده بهينه از انواع فرآورده هاي نفتي و انرژي كمك نمايند و مديريت حداقلي در مصرف نيز لحاظ شود كمك شاياني هم در جهت تامين يارانه نقدي بخش زيادي از نيازمندان در كشور و هم در جهت صرفه جويي در پرداخت يارانه براي تامين هزينه زيرساخت هاي اساسي كشور فراهم خواهد شد.

مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه شاهرود افزود:

در مركز منطقه امكانات ورزشي گسترده اي نداريم تلاش كرده ايم در جهت تقويت روحيه همكاران و سالم سازي محيط براي همكاران و خانواده هاي محترم آنان با اجاره سالن هاي ورزشي در سطح شهرستان هاي استان و عقد قرارداد با مربيان ورزشي در رشته هاي مختلف گام برداريم. ك1

2047/

سرخط اخبار استان‌ها