۹ تیر ۱۳۹۴، ۷:۵۳
کد خبر: 81664892
T T
۰ نفر
حداد عادل :خواهان توافقي با رعايت عزت، منافع ملي و حقوق ملت ايران هستيم

مشهد - ايرنا - عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي با تاكيد بر اينكه منطق ما در بحث هسته اي كاملا روشن است ، گفت : خواهان توافقي هستيم كه عزت ، منافع ملي و حقوق ملت ما در آن رعايت شود.

غلامعلي حداد عادل دوشنبه شب در حاشيه مراسم بهره برداري از چهار پروژه شهرداري مشهد به خبرنگاران گفت : اگر آمريكايي ها به دنبال آن هستند كه به بهانه مذاكره راهي براي مداخله در امور ايران بيابند، به شدت در اشتباه هستند.
وي تصريح كرد : ملت ايران زير بار چنين زياده خواهي هايي نمي رود و آنان بايد در اين 36 سال گذشته از انقلاب ، ملت ايران و روحيه استقلال طلبي و آزادي خواهي آنان را شناخته باشند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود : اگر آمريكا و كشورهاي 1+5 درقبال اين ملت منطقي عمل كنند، جوابي منطقي هم دريافت مي كنند.
وي در ادامه در پاسخ به سووالي پيرامون ضرورت نگاه ملي به مشهد بعنوان پايتخت معنوي ايران زمين و اختصاص بودجه ويژه اي براي اين كلانشهر بعنوان پايتخت فرهنگي حهان اسلام در سال 2017 هم گفت : در اين حوزه در وهله نخست بايد خود مردم شهر مشهد براي توسعه اين كمك كنند..
نماينده مردم تهران ، ري و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي افزود : در واقع اگر ما به مناطق محروم رسيدگي لازم را نداشته و فقط به سراغ كلانشهرها برويم نتيجه آن توسعه حاشيه نشيني است كه امروز مشهد را درگير كرده و روز به روز گرفتاري هاي در اين بخش افزوده مي شود.
وي افزود :راه توسعه شهرهايي چون تهران و مشهد آن است كه خود مردم اين شهر از نظر پرداخت عوارض و ساير هزينه هاي شهري به توسعه و ارتقا آن كمك كنند.
وي با بيان اينكه انتخاب مشهد بعوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017 بسيار مناسب است و اين عنوان از هر جهت با ويژگي هاي اين شهر تناسب دارد ، گفت : در حال حاضر نيز مشهد از نظرزيرساخت و امكانات شهري و فضاي سبز و پاكيزگي از بهترين شهرهاي ايران است.
وي در عين حال عنوان كرد : درزمينه ارتقا خدمات مشهد با توجه به انتخاب اين شهر بعنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در 2017 ، نماينده مجلس پيگيري هاي لازم را انجام مي دهند تا توزيع بودجه به نحو عاقلانه وعادلانه صورت گيرد.
وي در بحث اولويت دادن به مشهد در تخصيص بودجه هاي مربوطه هم گفت : بايد موضوع كارشناسي شود اما آنچه روشن است آنكه نمي توان از قانون تخلف كرد و بحثي كه مصوب شده بايد اجرا و پيگيري شود.
وي در حوزه مديريت واحد شهري هم عنوان كرد : ما به اصل اين تفكركه بايديك منطق واحد بر تمامي فعاليت هاي شهري حاكم شود اعتقاد داريم اما بهتر است طرح و لايحه اين مديريت واحد شهري را ، شوراهاي شهرها به مجلس ارائه دهند.
حداد عادل افزود : آنان چون دست اندركار امور شهري و مسلط به آن هستند بهتر مي توانند لايحه اي با ويژگي هاي لازم را تنظيم كنند و در اين راستا مجلس شوراي اسلامي هم آمادگي دارد آن را به تصويب برساند تا شهرها از اين تنوع مسووليت ها و پراكنده كاري امور رهايي يابند.
چهار پروژه بوستان قايم (عج) و پلكان سلامت ، سالن مطالعه پروين اعتصامي و سالن ورزشي شهيد نامني دوشنبه شب بعد از افطار با حضور حداد عادلي در شهرداري منطقه هفت مشهد و با حضور جمعي از مردم محروم منطقه بهره برداري شد.
1906/1211

سرخط اخبار استان‌ها