۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81665167
T T
۰ نفر
نگرانی رژیم صهیونیستی از خرید گاز ایران پس از لغو تحریم ها

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت كه تل آویو از این نگران است كه پس از لغو تحریم ها كشورهای جهان به خرید گاز طبیعی از ایران روی آورند.

به گزارش شبكه خبری المیادین، ایلت شاكید وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نسبت به لغو تحریم های بین المللی علیه ایران هشدار داد.
وی گفت كه در صورت لغو تحریم های ایران، كشورهای جهان به سرعت به خرید گاز طبیعی از جمهوری اسلامی روی می آورند و در نتیجه ما باید توافقی را كه تل آویو با شركت های ویژه گاز بسته قبول كنیم، حتی اگر این توافق كامل نباشد.
بنابراین گزارش، رژیم صهیونیستی به استخراج گاز خود جنبه امنیتی و استراتژیك داده و آن را بر مسایل اقتصادی مقدم شمرده است.
از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق بین غرب و ایران را توافق بد به بدتر توصیف كرده و مدعی شده كه این توافق زمینه را برای تبدیل شدن ایران به كشوری دارای زرادخانه هسته ای در یك دهه فراهم می كند.
به ادعای نتانیاهو این مساله باعث مسابقه تسلیحاتی در منطقه می شود.
وی ادعا كرده كه در صورت توافق، ایران می تواند صدها میلیارد دلار درآمد های خود را در راه فعالیت های تروریستی مصرف كند.
از سوی دیگر موشه یعالون وزیر امنیت رژیم صهیونیستی پیش بینی كرده كه كشورهای مذاكره كننده و ایران بزودی به توافق می رسند حتی اگر این توافق در زمان تعیین شده در 30 ژوئن (10 تیر) صورت نگیرد.
وی گفته است كه توافق بد هسته ای منجر به خطر بیشتر از سوی ایران می شود.
یعالون تصریح می كند: چه كسی تضمین می دهد كه ایرانی ها گامی به سوی هسته ای شدن برندارند و روزی مشخص شود كه آنان دارای قدرت هسته ای هستند؛ ایران قطعا در آستانه هسته ای شدن است.
نتانیاهو نیز گفته است، زمانی كه توافق امضا شود و ما از محتوای آن مطلع شویم وارد مذاكره درباره حفظ برتری كیفی خواهیم شد.
وی به موضع آمریكا درباره مساله ایران اشاره و افزوده است: اختلاف اصلی ما امروز این است كه آیا ایران به عنوان یك مشكل مطرح است یا راه حل؟.
خاورم**1408**1275
۰ نفر

سرخط اخبار جهان