۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81665756
T T
۰ نفر
تخفیف 70 درصدی عضویت دانش آموزان دارای كارت نشاط در كتابخانه های عمومی كردستان

سنندج- ایرنا- مدیركل كتابخانه های عمومی استان كردستان با اشاره به تمدید تفاهم نامه میان كتابخانه های عمومی و سازمان دانش آموزی استان از تخفیف 70 درصدی برای عضویت دانش آموزان دارای كارت نشاط در كتابخانه ها خبر داد.

اسماعیل احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه سال گذشته به امضای این دو نهاد رسیده و پس از اجرای موفق آن دوباره با موافقت طرفین تمدید شده است.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده عضویت در این نهاد فرهنگی و استفاده از خدمات آن برای دانش آموزان دارای كارت نشاط در مقاطع راهنمایی و دبیرستان با 70 درصد تخفیف امكانپذیر است.

مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان اظهار كرد: در این طرح عضویت در كتابخانه های عمومی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی كه دارای كارت نشاط هستند رایگان است.

وی با اشاره به تعهدات سازمان دانش آموزی در این تفاهم نامه گفت: معرفی نمایندگان سازمان دانش آموزی به عنوان رابطین فرهنگی كتابخانه های عمومی، معرفی دانش آموزان و كاركنان به كتابخانه های عمومی جهت عضویت، تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه در برنامه ها و نشست های این سازمان از جمله این تعهدات است.

وی ادامه داد: كتابخانه های عمومی نیز در این تفاهم نامه موظف به عضوگیری با تخفیف 70 درصدی، برگزاری مسابقات كتابخوانی برای دانش آموزان و فراهم سازی زمینه استفاده سالن های مطالعه و كنفرانس برای استفاده سازمان دانش آموزی شده است.

احمدی جلب توجه اقشار مختلف به عضویت در كتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ مطالعه را مهم ارزیابی كرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه با سازمان ها و ادارات به این منظور یكی از برنامه های نهاد كتابخانه های عمومی كشور است.

وی ترویج فرهنگ نیاز به مطالعه را بسیار ضروری دانست و اظهار كرد: توجه به كتاب و مطالعه یكی از مهمترین نیازهای مردم به شمار می رود كه نتیجه آن ارتقای سطح فرهنگ عمومی و توسعه كشور است.

استان كردستان هم اكنون دارای 46 كتابخانه عمومی نهادی و 32 كتابخانه عمومی مشاركتی است.ك/3

7348/1904

سرخط اخبار استان‌ها