۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۴:۱۱
کد خبر: 81666267
T T
۰ نفر
آل سعود همچنان مردم یمن را قتل عام می كند/ادامه بمباران مناطق مسكونی

تهران -ایرنا - جنگنده های عربستان سعودی در ادامه تجاوز به خاك یمن، مناطق مسكونی در شماری از استان های این كشور را بمباران كردند كه بر اثر آن ده ها نفر شهید و زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یك مقام امنیتی یمنی گفت كه جنگنده های متجاوز آل سعود روز سه شنبه شهرهای «القفله» و «حرف سفیان» در استان «عمران» را چند نوبت بمباران كردند.

وی خاطرنشان كرد: بمباران مناطق مسكونی در منطقه «الحوبان» در استان تعز، تعدادی قربانی برجای گذاشته است.

این مقام یمنی افزود كه جنگنده های متجاوز سعودی همچنین روستای «خداد» در منطقه الحسینی استان لحج را بمباران كردند كه بر اثر آن سه نفر به شهادت رسیدند، در میان قربانیان یك زن و یك كودك دیده می شود، بر اثر این حمله تعدادی نیز زخمی شدند.

وی خاطرنشان كرد: تجاوز نظامی عربستان به شماری از شهرهای استان صعده به ویژه در مناطق مرزی ادامه یافت كه آخرین آنها حمله هوایی به منطقه «اباده» و «مندبه» در شهر «باقم» و نیز منطفه «النجاره» شهر «حرض« در استان «حجه» بود.

نیروهای سعودی همچنین منطقه «الغور» در شهر «غمر» در استان صعده را هدف موشك قراردادند و جنگندهای متجاوز نیز دو بار به منطقه «رحبان» در صعده حمله كردند.

از سوی دیگر بر اثر حمله جنگندهای سعودی به خانه ای در «الحوبان» در استان «تغز» نیز چهار تن از اعضای یك خانواده به شهادت رسیدند.

این در حالی است كه جنگنده های متجاوز رژیم سعودی روز سه شنبه یك خانواده 12 نفره یمنی را نیز در شهر صرواح استان مأرب قتل عام كردند.

منابع محلی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی یمن خاطرنشان كردند كه نیمی از این خانواده 12 نفره را زنان و كودكان تشكیل می دادند.

كارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این كشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساكنان غزه، تشبیه كرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین كشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كردند، جلوگیری كند.

بر اثر حملات آل سعود، تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك كشته و یا مجروح شده اند.

شبد**1480** 3404

سرخط اخبار جهان