داعشي ها با سازماندهي و نظم بسيار زياد به مواضع ارتش مصر حمله كردند

تهران-ايرنا-پايگاه خبري صهيونيستي دبكا فايل در گزارشي در خصوص چگونگي حمله نيروهاي داعش به مواضع ارتش مصر در شبه جزيره سينا نوشت: داعشي ها با سازماندهي دقيق و نظم بسيار زياد به مواضع ارتش مصر حمله كردند.

به گزارش پايگاه خبري وطن، دبكا فايل نوشت: داعش در اين حمله از تاكتيك يورش هاي اخير خود در سوريه و عراق استفاده كرد و اين حمله بسيار شبيه به حملات اخير داعش در اين دو كشور عربي بود.
دبكا در خصوص چگونگي اين حملات نوشت: در مرحله نخست خودروهاي بمب گذاري شده در كمين ها و مواضع ارتش مصر منفجر شد و پس از آن افراد مسلح كه سوار بر ميني ون هاي داراي ظرفيت شش تا هشت نفر، وارد ميدان شده و به سربازان مصري در حدود 20مقر و موضع حمله كردند و همزمان ديگر نيروهاي داعشي به وسيله خمپاره مواضع ارتش مصر را هدف قرار دادند.
اين پايگاه خبري وابسته به دستگاه هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي افزود: پس از آن نيروهاي نظامي مصر كه در العريش مستقر بودند، تلاش كردند تا خود را به منطقه درگيري برسانند اما داعشي ها از قبل اطراف اردوگاه ها و مراكز پليس را مين گذاري كرده و بمب هايي در اين مناطق جاسازي كرده بودند و در نتيجه خودروهاي نظامي روي مين رفته و تعدادي از آن منفجر شد.
اين پايگاه خبري در خصوص وارد ميدان شدن بالگردهاي تهاجمي آپاچي ارتش مصر نيز نوشت: پس از به پرواز درآمدن بالگردهاي آپاچي، نيروهاي داعش به وسيله موشك هاي زمين به هواي دوش پرتاب به مقابله با آن پرداختند.
دبكا ادعا كرده كه طي درگيري هاي روز گذشته شمار زيادي از نيروهاي ارتش مصر به اسارت داعشي ها درآمدند و تاكنون گفته مي شود كه 64 نفر كشته شده و تقريبا همين تعداد نيز زخمي شدند.
در پي اين درگيري ها، رژيم صهيونيستي مرزهاي خود را با مصر در گذرگاه هاي كرم ابوسالم و نيتسانا بست و تجهيزات نظامي خود را به منطقه فرستاد زيرا بيم آن داشت كه فلسطين اشغالي نيز هدف قرار گيرد.
دبكا اضافه كرد: پس از اعلام خبر اين حملات، آمريكا به نيروهاي خود در خاورميانه آماده باش داد زيرا بيم آن مي رفت كه به اردوگاه نيروهاي بين المللي در سينا (MFO) در نزديكي شيخ زويد كه شماري از سربازان و افسران آمريكايي نيز در آن حضور دارند، هدف قرار گيرد.
دبكا دو هفته پيش پيش بيني كرده بود كه داعش عمليات خود در مصر به ويژه در سينا در ماه مبارك رمضان را افزايش دهد.
خاورم **2041**1275
۰ نفر

سرخط اخبار جهان