۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81668371
T T
۰ نفر
قاتلان عراقي ها و مصري ها يكي هستند

تهران-ايرنا- حيدر العبادي نخست وزير عراق در پي حمله اخير تروريست هاي داعش به مواضع ارتش مصر در شبه جزيره سينا در تماس تلفني با عبدالفتاح السيسي رييس جمهوري مصر گفت: قاتلان عراقي ها و مصري ها يكي هستند.

به گزارش پايگاه خبري السومريه نيوز، حيدر العبادي نخست وزير عراق در پي حمله تروريست هاي داعش به نيروهاي نظامي مصر در سينا در تماس تلفني با عبدالفتاح السيسي رييس جمهوري مصر اين حملات را شديدا محكوم كرد.
نخست وزير عراق در اين تماس تلفني ضمن تسليت به دولت و مردم مصر به نمايندگي از خود و مردم عراق، از مصر براي همكاري در زمينه هاي امنيتي و اطلاعاتي دعوت و تاكيد كرد كساني كه مصري ها را به قتل مي رسانند، همان كساني هستند كه عراقي ها را به قتل مي رسانند.
العبادي افزود: اتفاقات مصر در حقيقت جنايت و تروريسم در حق همه مسلمانان بود و اين ناشي از اختلاف هاي سياسي نيست، ما در عراق با شما هستيم و براي همكاري امنيتي و اطلاعاتي با شما آمادگي داريم، در عراق نيز بحث اختلافات سياسي در ميان نيست بلكه اين ها گروه هاي تروريستي هستند و به همين دليل بايد با همكاري و تلاش مشترك سعي كرد اين نوع تفكرات منحرفانه و همچنين گروه هاي تروريستي را از بين برد.
السيسي نيز در اين تماس تلفني با تشكر از نخست وزير عراق گفت: ما همه بايد با هم براي كشور و دينمان و همچنين در جهت حفظ انسانيت تلاش كنيم و در اين ميان نياز به همكاري اطلاعاتي و امنيتي داريم، ما علاقه مند به همكاري در جنگ كنوني كه جنگ حق عليه باطل و خير ضد شر است، هستيم.
السيسي در ادامه خطاب به العبادي گفت: ما در مبارزه با تروريسم همراه شما هستيم.
صبح روز چهارشنبه حدود هفتاد فرد مسلح وابسته به گروهك تروريستي تكفيري داعش به پست هاي بازرسي و مواضع نظامي ارتش مصر در شبه جزيره سينا حمله كرده و ده ها نفر از نيروهاي نظامي مصري را كشته يا زخمي كردند.
ابراهيم محلب رييس مجلس مصر پس از اين حملات گفت: مصر در حال حاضر در يك جنگ حقيقي است و برخي قوانين براي بازبودن دست السيسي جهت مبارزه با تروريسم برداشته مي شود.
خاورم **2041**1275

سرخط اخبار جهان