۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۵
کد خبر: 81669331
T T
۰ نفر
امام جمعه ابركوه: مواضع رييس جمهوري در احقاق حقوق ملت ايران ستودني است

يزد - ايرنا - امام جمعه ابركوه گفت: مواضع رييس جمهور كشورمان در داشتن حق انرژي هسته اي انقلابي در قبال آپارتايد هسته اي بوه و اين مواضع براي احقاق حقوق ملت ايران ستودني است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر ابركوه افزود: مواضع رييس جمهور اسلامي ايران به اين معني است كه ما به تعهداتمان پايبند هستيم و اگر آنها بدپيماني كردند تعهداتش از دوش ايران نيز برداشته خواهد شد.

وي با بيان اينكه تيم مذاكره كننده هسته اي ايران با هوشياري در سنگر جهاد ديپلماسي تلاش مي كند ، خاطرنشان كرد : قطعا آمريكا و همپيمانانش بيش از ايران محتاج اين توافق هستند.

خطيب جمعه ابركوه ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران حسن نيت خود را نشان داده و مي دهد و با نرمش قهرمانانه و انعطاف منطقي براي نيل به توافق خوب همكاري داشته و خواهد داشت .

حسيني همچنين با اشاره به جنايات متوالي آمريكا به دست عوامل داخليش در ايران درروزهاي ششم تير سال 60 تا 11تيرماه همان سال كه منجر به سوء قصد مقام معظم رهبري ، شهادت آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران امام (ره) و همچنين حمله به هواپيماي مسافر بري در 12 تير 67 تصريح كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب جا دارد اين ايام هفته حقوق بشر آمريكائي ناميده شود تا دنيا بيش از پيش منطق آمريكا را درك كند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي ابركوه به مناسبت سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: معظم له به عنوان خطر جدي و بزرگي كه بايد با جديت تمام با آن مبارزه كرد هشدار و فرمان چهار ماده اي دادند ، اما متاسفانه در دولت نهم و دهم عزم جدي بر اجراي اين دستور را مشاهده نشد واميدواريم در دولت تدبير و اميد شاهد جبران سيزده سال مسامحه كاريهاي گذشته باشيم.

وي ادامه داد : پديده شوم قاچاق آثار تخريبي جبران ناپذيري بر بدنه اقتصادي كشور ميزند و حمل قاچاق و خريد و فروش آن بويژه در شرايط فعلي و تحريم در حكم محاربه است .

حسيني تصريح كرد: بايد ملت نهايت همكاري را با دولت و قوه قضائيه داشته باشند و قواي مجريه و قضائيه از فرصت طلائي حمايت مردم از آنها استفاده كنند و دست ناپاك قاچاق را از دامن كشور قاطعانه و بي مهابا قطع كنند.

امام جمعه ابركوه ضمن تشكر از حضور خيران شهرستان ابركوه در جشن گلريزان كه به مناسبت ميلاد باسعادت امام مجتبي (ع) برگزار شد اعلام كرد : خيران مثل سال قبل با همت بلندشان با اهدا بيش از يك ميليارد ريال براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد شركت كردند كه به لطف خدا زمينه آزادي تعدادي از اين زندانيان فراهم شد.

امام جمعه ابركوه بابيان اينكه امام خميني (ره) با اعلام روز جهاني قدس فلسطين را در جهان اسلام زنده كرد ، افزود: روز جهاني قدس نقطه عطفي در جهان اسلام است.

به گزارش ايرنا، نماز جمعه در شهر مهردشت بخش بهمن اين شهرستان نيز به امامت حجت الاسلام رضا عليزاده با حضور قشرهاي مختلف مردم اين بخش اقامه شد.

شهرستان ابركوه در 140 كيلومتري جنوب غربي يزد واقع است. ك2

7539/8068