۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۲:۳۴
کد خبر: 81669525
T T
۰ نفر
كشتار مردم سوریه توسط منافقین

تهران- ایرنا- ویكی لیكس با انتشار اسنادی فاش كرد كه اعضای گروهك تروریستی منافقین در سال 2011 وارد سوریه شدند تا با كشتار مردم و معارضان دولت این كشور، مسئوولیت این كشتارها را به گردن ایران بیاندازند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الحدث نیوز، اعضای این گروه تروریستی كه سالها در پایگاه اشرف در عراق مستقر بودند در آغاز حوادث سوریه در سال 2011 وارد منطقه درعا شدند.

براساس اسناد منتشر شده توسط ویكی لیكس، این افراد در اجرای نقشه های خود با نام نیروهای ایرانی، كشتار غیرنظامیان را آغاز كردند تا از این طریق با خوش خدمتی به كشورهای حامی تروریستها، ایران را از همان ابتدای بحران سوریه درگیر جنگ این كشور كرده و چهره ایران را خدشه دار كنند.

اسناد منتشر شده ویكی لیكس، گروهك منافقین را در مناطق مختلف سوریه از جمله حلب و اطراف دمشق و اعضای آن را در حال آموزش تروریست های مسلح موسوم به معارضان مخالف دولت نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز در آذرماه سال 1392 یك عضو جدا شده از این گروهك تروریستی، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد گفته بود كه حلقه ارتباط و اعزام نیروهای گروهك منافقین با تشكلی موسوم به ارتش آزاد سوریه، افراد مسلح حزب منحله بعث عراق (شاخه عزت ابراهیم) در مرز اردن هستند و این افراد اعضای گروهك تروریستی را برای ارائه آموزش های جنگ شهری و مبارزه مسلحانه در پوشش امدادگران جنگی به سوریه اعزام می كنند.

همچنین روزنامه فرانسوی فیگارو نیز در سال 92 اعلام كرده بود كه عناصر گروهك تروریستی منافقین برای شركت در اقدامات نظامی ضد حكومت سوریه در ادلب حضور دارند.

به نوشته این روزنامه، سازمان‌های اطلاعاتی عربی و غربی از منافقین علیه دولت سوریه استفاده می‌كنند.

شبد**1480** 3404 ** 2023

سرخط اخبار جهان