۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81670108
T T
۰ نفر
25 كشته در حمله انتحاري تروريست ها به يكديگر در سوريه

تهران – ايرنا – شمار تلفات حمله انتحاري تروريست ها عليه يكديگر در استان ادلب سوريه به دست كم 25 نفر رسيد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، گروه ناظر حقوق بشر در سوريه اعلام كرد در اين حمله انتحاري كه عصر روز جمعه در مسجدي در شهر اريحا واقع در استان ادلب سوريه رخ داد، دست كم 25 نفر از تروريست هاي عضو گروه موسوم به جبهه النصره كشته شدند.

پيش تر شمار كشته هاي اين حمله 10 نفر اعلام شده بود.

ناظر حقوق بشر سوريه كه درگيري هاي اين كشور را دنبال مي كند اعلام كرد كه در انفجار مذكور يك عضو خارجي جبهه النصره نيز به هلاكت رسيده است.

رسانه هاي وابسته به معارضان و گروه هاي تروريستي سوريه ارقام متناقضي را در خصوص شمار تلفات اين حمله عنوان مي كنند. برخي از اين رسانه هاي رقم مذكور را بيش از 40 نفر اعلام كرده اند.

تاكنون هيچ گروهي رسما مسووليت اين حمله را بر عهده نگرفته است اما گروه جبهه النصره تروريست هاي داعش را عامل آن مي دانند. اين دو گروه تروريستي در چندين منطقه در سوريه با يكديگر درگير هستند.

بخش هاي وسيعي از استان ادلب از ماه مارس (اسفند/فروردين) تاكنون در اشغال ائتلافي تروريستي به نام جيش الفتح قرار دارد. جبهه النصره بخش مهمي از اين گروه را تشكيل مي دهد.

درگيري هاي سوريه از سال 2011 توسط گروه هاي تروريستي تحت حمايت غرب و هم پيمانانش آغاز شد و طي اين مدت بيش از 230 هزار نفر كشته شده اند.

خاورم**9156**1566
۰ نفر

سرخط اخبار جهان