۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۱
کد خبر: 81673622
T T
۰ نفر
كلاهبرداري تحت عنوان فروش سهام بيمارستان جم تهران

تهران- ايرنا - زن و شوهري كه اواخر سال گذشته با عنوان فروش سهام بيمارستان جم تهران كلاهبرداري كرده بودند، دستگير شدند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از مركز آگاهي پليس تهران بزرگ، زن و شوهري تحت عنوان فروش سهام بيمارستان جم تهران اقدام به دريافت وجوه نقد از مالباختگان كرده اما پس از گذشت چند ماه و بدون آنكه سهامي به آنان تحويل دهند، متواري شدند.

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع كلاهبرداري و به دستور رئيس شعبه 101 دادگاه عمومي بخش آفتاب، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان در اظهاراتي مشابه عنوان كردند كه زن و شوهري جوان بنام هاي زهره و محسن با طرح ادعاي اين مطلب كه كارمند بيمارستان جم تهران بوده و به اين واسطه قادر به واگذاري سهام بيمارستان براي ساير افراد هستند، از هر كدام از مالباختگان وجوهي چند 10 ميليون توماني دريافت و بعضا چندين ماه نيز مبالغي را تحت عنوان سود سهام به آنها پرداخت و پس از آن متواري شدند.

يكي از مالباختگان كه شكايت اوليه اش در كلانتري 171 مصطفي خميني مطرح و به مرجع قضايي ارسال شده بود، پس از حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ به كارآگاهان گفت: از طريق اطرافيان و بچه محل هاي منطقه مرتضي گرد اطلاع پيدا كردم كه دو نفر از اهالي ساكن در منطقه كه گويا پرسنل بيمارستان جم تهران هستند، براي تعدادي از اهالي اقدام به خريد سهام بيمارستان نموده و طي چندين ماه نيز مبالغ قابل قبولي را نيز تحت عنوان سود سرمايه گذاري به آنها پرداخت كرده اند؛ از طريق يكي از دوستان كه او نيز پس انداز خود را در قالب خريد سهام در اختيار اين زن و شوهر قرار داده و طي يك سال گذشته نيز سود خوبي به او پرداخت شده بود ، به اين زن و شوهر معرفي شدم و

مبلغ 107 ميليون تومان به آنان دادم.

كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با مراجعه به بيمارستان جم تهران و بررسي سوابق پرسنل آن اطمينان پيدا كردند كه محسن . ر ( متولد 1364 ) و زهره . ي ( متولد 1367 ) ، هيچكدام داراي سابقه استخدام و يا اشتغال در بيمارستان جم تهران را نداشته و آنها تنها با استفاده از عنوان بيمارستان اقدام به كلاهبرداري از دهها مالباخته كرده اند .

اقدامات پليسي جهت شناسايي و دستگيري متهمين در دستور كار پايگاه نهم پليس آگاهي قرار داشت تا نهايتا مخفيگاه آنها در منطقه شهرري شناسايي و پس از اطمينان از حضور اين زن و شوهر، هر دو نفر آنها دستگير و به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند كه هر دو متهم صراحتا به كلاهبرداري از مالباختگان اعتراف كردند .

سرهنگ كارآگاه حسـين زارع رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت : دو متهم پرونده در قالب خريد سهام سرمايه گذاري در بيمارستان جم تهران اقدام به دريافت چند ميليارد تومان از مالباختگان كرده اند .

سرهنگ حسين زارع با اشاره به مدت يك ساله فعاليت متقلبانه متهمين تصريح كرد: در طول بيش از يك سال متهمين پس از دريافت وجوه نقد چند 10 ميليون توماني از مالباختگان، با انجام مانورهاي متقلبانه قسمتي از اصل پول مالباختگان را در قالب پرداخت سود سرمايه گذاري به آنها بازپس مي دادند تا به اين شيوه و شگرد اقدام به فريب ساير افراد كرده و از سوي ديگر نيز مانع از طرح شكايت توسط شكات پرونده شوند.

رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ افزود: متهمين با بدست آوردن بيش از دو ميليارد تومان، در اواخر سال گذشته متواري شدند كه خوشبختانه با انجام اقدامات گسترده پليسي، دستگير و صراحتا به اقدامات كلاهبرداري خود اعتراف كردند ؛ لذا از كليه شكات و مالباختگاني كه بدين شيوه و با عنوان واگذاري سهام بيمارستان جم تهران مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شكايت خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در شهرري - خيابان آستانه مراجعه كنند.

تهرام/281//1348 /1596
۰ نفر