۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81695170
T T
۰ نفر
سفر دكتر روحانی به كردستان برای همه مایه خیر و بركت است

سنندج - ایرنا - یك روحانی اهل سنت گفت: كاروان تدبیر و امید به مردم كردستان امیدواری القا كرده است و بدون شك سفر دكتر روحانی به كردستان مایه خیر و بركت برای همه كردستانی ها و ایرانی ها است.

ماموستا خلیل آدابی روز یكشنبه در حاشیه اجتماع پرشور مردم سنندج در ورزشگاه استقلال این شهر و در جمع استقبال كنندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم كردستان خیلی وقت است كه چشم انتظار دیدار دكتر روحانی هستند.

وی افزود: خرسندیم كه سكان دار دولت تدبیر و امید، در بیسمین سفر داخلی خود به كردستان سفر كرده اند و منتظریم كه بركات این سفر و دیدار زمینه ساز شعف و شادی در دل همه كردستانی ها باشد.

این روحانی برجسته اهل سنت اظهار داشت: توسعه ایران اسلامی با در نظر گرفتن همه توانمندی های استان های مختلف میسر خواهد بود و بدون شك كردستان با غنای فرهنگی، انسانی و طبیعی خود می تواند نقش ویژه ای را در این عرصه ایفا كند.

ماموستا آدابی در پایان سخنان خود اظهار داشت: این استقبال گسترده مردمی نشان از جایگاه ویژه دولت تدبیر و امید در دل كردستانی ها داشته و امیدواریم مسئولان و مدیران دولت نیز به خوبی پاسخگوی این اعتماد باشند.

** كردستان چشم بینای ملت ایران است

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش گفت: ایران سرزمین همه ما و كردستان چشم این سرزمین است.

دكتر روحانی افزود: ملت ایران دارای وحدت هستند و فرقی میان شیعه و سنی نمی گذارند.

وی افزود: شیعه و سنی برادر و متحد یكدیگر هستند و قرآن كریم ما را به برابری و برادری سوق می دهد.

به گفته وی اگر كسی می خواهد بین این دو فرقی بگذارد خطا كرده است و اگر كسی بین ترك كرد بلوچ و عرب فرق بگذارد نیز خطا كرده است.

رییس جمهوری و كاروان تدبیر و امید صبح امروز وارد سنندج شدند.ك/3

1904/7351

سرخط اخبار استان‌ها