۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81698216
T T
۰ نفر
چهار خير دارابي املاك خود را وقف امور قرآني كردند

شيراز - ايرنا - رييس شوراي خيرين شهرستان داراب گفت:از ابتداي تيرماه 94 تا كنون چهار نفر از خيرين اين شهرستان املاك خود را با نيت راه اندازي مراكز قرآني وقف كردند.

خسرو ستوده ، سه شنبه در گفت و گو با ايرنا بيان داشت:حسين داريوشي يكي از خيرين اين شهرستان كه 84 سال سن دارد ، منزل مسكوني خود را كه حدود 200 متر است با امضاي تفاهم نامه به صورت 'صلح عمري' با نيت ايجاد مركز قرآني وقف كرده است.

وي اظهار كرد:اين خير در مورد اقدام خداپسندانه اش گفت، با همسرم مرحوم طوبي پورمعمار كه 17 سال پيش بر اثر ابتلا به بيماري سرطان فوت كرد از حدود 50 سال پيش عهد كرده بوديم در صورت فوت هر يك از ما ديگري منزلمان را براي ايجاد مركز قرآني وقف كند و با توجه به پيماني كه با همسرم داشتم، اين ملك را در راه خير وقف كردم.

رييس شوراي خيرين شهرستان داراب افزود:همچنين وارثان شهباز بهمني يكي ديگر از خيرين اين شهرستان يك قطعه زمين 360 متري را در خيابان باغ بنفش داراب براي ساخت مركز قرآني وقف كردند.

ستوده ادامه داد:اين مركز قرآني كه هم اينك نقشه ساخت آن مهيا شده در فضايي با زيربناي 750 مترمربع در سه طبقه با همت خيرين شهرستان داراب ساخته خواهد شد و احداث دو واحد مسكوني و يك سالن اجتماعات نيز براي پيش بيني شده است.

وي افزود:همچنين دو خير ديگر كه نخواستند نامشان فاش شود با نيت گسترش مراكز قرآني ، يك قطعه زمين و يك باب واحد مسكوني به اين امر اختصاص دادند.

ستوده بيان كرد:يكي از اين افراد نيك انديش ، يك باب واحد مسكوني با مساحت تقريبي 380 مترمربع و به ارزش سه ميليارد و 500 ميليون ريال به صورت 'صلح عمري' به ساخت امور قرآني اختصاص داد.

او گفت:نيكوكار ديگر نيز يك قطعه زمين 250 متري را واقع در فاز 2 امام حسن (ع) را به ساخت دارالقران اختصاص مي دهد.

در 'صلح عمري' فرد تا زماني كه در قيد حيات است ملك را در اختيار دارد و در صورت فوت با امضاي اين تفاهم نامه اختيار آن واگذار مي شود.

رييس شوراي خيرين شهرستان داراب بيان داشت:اين شورا با خيرين ياد شده چهار تفاهم نامه جديد با محوريت و كاركرد قرآني منعقد كرد.

ستوده ادامه داد: اميدواريم موضوع فراگير شدن فرهنگ وقف روندي رو به استمرار داشته باشد تا جامعه از نتايج مثبت و ارزشمند آن بهره مند شود.

شهرستان داراب در فاصله 225 كيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع شده است.

6118

سرخط اخبار استان‌ها