۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81701001
T T
۰ نفر
دانش آموزان خوزستاني تا15 مردادماه براي ثبت نام درمدارس اقدام كنند

اهواز-ايرنا- معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزان خوزستاني تا 15 مرداد ماه فرصت دارند براي ثبت نام در مدارس مراجعه كنند.

جمشيد كمايي پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد:تا كنون بالغ بر 699 هزار و 263 دانش آموز در مقاطع مختلف اين استان ثبت نام كرده اند.

وي گفت: جمعيت دانشآموزي استان خوزستان حدود 850 هزار نفر است و بايد تا قبل از 15 مرداد در مدارس ثبت نام كنند زيرا اين تاريخ براي ثبت نام تمديد نمي شود.

وي گفت: متاسفانه خانواده ها در ابتداي تاريخ ثبت نام اعلام شده فرزندان خود را در مدارس ثبت نام نمي كنند و همين موضوع باعث برهم زدن برنامه ريزي هاي آموزش و پرورش مي شود.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان در ادامه بيان كرد: تا كنون حدود 78 درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام كرده اند كه اميد است تا پايان وقت اعلام شده 100 درصد دانش آموزان ثبت نام كنند.

وي بيان كرد: تعدادي از دانش آموزان در خرداد ماه نمره كافي را كسب نكرده اند و منتظر امتحانات شهريور ماه هستند و به همين منظور ثبت نام خود را براي سال تحصيلي جديد انجام نداده اند اين در حالي است كه اين افراد بايد ثبت نام خود را انجام دهند و در صورت تغيير در آينده مي توانند اقدام كنند.

كمايي همچنين با اشاره به كمبود فضاي آموزشي افزود: بيشتر خانواده هاي دانش آموزان متقاضي ثبت نام فرزندان خود در مدارس مركز شهرهستند و همين موضوع باعث كمبود فضاي آموزشي در برخي از مدارس شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان همچنين در ادامه با اشاره به اجراي پروژه ملي مهر در استان اظهاركرد: اين پروژه چند سال است كه براي آماده سازي بازگشايي مدارس در مهر ماه انجام مي شود.

وي گفت: با توجه به گرمي آب و هوا در استان مدت زمان تحصيل دانش آموزان كمتر از سايراستان ها است به همين منظور به دليل اينكه شش ماه ابتداي سال بهترين زمان تحصيل دانش آموزان در خوزستان است بايد بازگشايي مدارس در خوزستان به موقع انجام شود.

كمايي افزود: در پروژه مهر تمامي امكانات مورد نياز مدارس براي بازگشايي شناسايي و تهيه مي شود تا فضا براي تحصيل دانش آموزان فراهم شود.

وي بيان كرد: سامان دهي نيروي انساني، تجهيز مدارس، ابلاغ ها و انتصاب ها و بسياري موارد ديگر به منظور آماده سازي فضاي آموزشي از ديگر بخشهاي اين پروژه است.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان افزود: امسال مقرر شده است تا 20 مرداد ماه بحث نقل و انتقال معلمان به پايان برسد تا در اين بخش دچار مشكل نشويم.

در سال تحصيلي گذشته حدود 850 هزار دانش آموز در هشت هزار و 805 مدرسه مشغول به تحصيل بوده و بيش از 63 هزار معلم نيز كار تدريس اين دانش آموزان را به عهده داشتند.

7158/6064

سرخط اخبار استان‌ها