۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81701192
T T
۰ نفر
اولین گروه معارضان سوری آموزش دیده توسط تركیه گروگان گرفته شدند

آنكارا – ایرنا – اولین گروه از معارضان سوری كه در قالب برنامه آموزش و تجهیز معارضان سوری توسط تركیه و آمریكا و مشاركت برخی كشورهای عربی در تركیه آموزش دیده بودند، در سوریه توسط گروه تكفیری موسوم به جبهه النصره به گروگان گرفته شدند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی اولین گروه 54 نفره از معارضان سوری بعد از آموزش در تركیه در اوایل ماه جاری میلادی از طریق تركیه به سوریه اعزام شدند. این عده كه اكثر آنها را تركمن های سوری تشكیل می دهد در 13 جولای مصادف با 22 تیرماه گذشته به خاك سوریه وارد شدند.

بنابر این گزارش، معارضان سوری در روستای مالكیه از توابع اعزاز استان حلب سوریه به عنوان یك منطقه نسبتا امن از خطرات داعش مستقر شده بودند.

آناتولی به نقل از منابع قابل اعتماد محلی در سوریه خبر داده است كه عناصر جبهه النصره در این منطقه سرهنگ حسن ندیم فرمانده تركمن واحد اعزامی به سوریه به همراه معاون و 16 تن از اعضای این واحد را به گروگان گرفتند.

جبهه النصره همچنین سلاح و مهماتی را كه این واحد از تركیه با خود آورده بودند، مصادره كرده اند.

بر اساس این گزارش، تلاش ها برای اقناع جبهه النصره جهت آزادی این معارضان با پادر میانی عوامل به اصطلاح ارتش آزاد سوریه ادامه دارد.

این خبرگزاری با اشاره به اینكه جبهه تكفیری النصره به خاطر ارتباط آن با القاعده در فهرست گروههای تروریستی آمریكا قرار دارد، افزود: جنگنده های آمریكا و ائتلاف بین المللی علیه داعش از سپتامبر سال گذشته قرارگاه های متعلق به جبهه النصره در حلب و ادلیب سوریه را بمباران می كنند و آخرین بار نیز روز گذشته شمال ادلیب را بمباران كردند.

به ادعای آناتولی هدف تركیه و كشورهای عربی و آمریكا از آموزش و تجهیز معارضان سوریه، تامین نیازهای اساسی نظامی و افزایش توان رزمی و سازماندهی آنها در مقابله با ارتش سوریه و حراست از مناطق تحت كنترل خود و مبارزه با داعش تا از بین بردن كامل توان آن در سوریه می باشد.

تركیه یكی از اهداف برنامه آموزش و تجهیز معارضان سوری را مقابله با دولت بشار اسد عنوان كرده است.

موافقت نامه مربوط به آموزش و تجهیز معارضان سوری در 19 فوریه سالجاری در آنكارا بین فریدون سینرلی اوغلی و جون باس سفیر آمریكا در آنكارا امضا شده بود.

خاورم/2011**1144

سرخط اخبار جهان