۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81707320
T T
۰ نفر
سرويسهاي بهداشتي مدارس سلامت دانش آموزان را تهديد مي كند

نهاوند – ايرنا – سرپرست فرمانداري نهاوند گفت: وجود سرويسهاي بهداشتي نامناسب در مدارس باعث بروز برخي مشكلات و بيماريها براي دانش آموزان مي شود.

به گزارش ايرنا مهرداد نادري فر روز سه شنبه در شوراي آموزش و پرورش نهاوند افزود: امروز آنگونه كه شايسته باشد به سرويسهاي بهداشتي مدارس توجه نمي شود و وضعيت بهداشتي اين مكانها مناسب نيست.
وي بر لزوم همكاري شهرداري نهاوند براي تعمير و بازسازي سرويسهاي بهداشتي مدارس تاكيد كرد و گفت: براي تعمير و مناسب سازي سرويسهاي بهداشتي مدارسي كه نياز به تعمير دارند لازم است شهرداري با آموزش و پرورش همكاري نموده و پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهرداري به اين امر اختصاص يابد.
وي در ادامه مدارس هيات امنايي را جلوه اي از مشاركت مردم در آموزش و پرورش خواند و گفت: با آغاز فعاليت مدارس هيات امنايي مردم استقبال خوبي از آنها نمودند لذا لازم است در حد پولي كه از مردم دريافت مي شود به آنان خدمات ارائه شود.
در اين جلسه معاون برنامه ريزي آموزش و پرورش نهاوند نيز گفت: در حال حاضر 208 چشمه از سرويسهاي بهداشتي نياز به تعمير اساسي دارند كه با برآوردهاي به عمل آمده براي انجام اين كار دو ميليارد و 80 ميليون ريال مورد نياز مي باشد.
هادي سلگي افزود: در سال تحصيلي آينده با توجه به اضافه شدن يك پايه در دوره متوسطه اول براي تامين فضاي مورد نياز چند فضا در يكديگر ادغام يا جابجا شده اند كه با انجام اين كار فضاي مورد نياز تامين مي شود.
وي از لزوم ايجاد خوابگاه مركزي براي دانش آموزان مدارس روستايي خبر داد و گفت: به منظور فراهم آوردن امكان تحصيل برخي از دانش آموزان مدارس روستايي كه امكان تردد براي آنها مشكل مي باشد ، نياز به احداث خوابگاه مركزي وجود دارد كه در اين زمينه در صورتي كه اعتبار لازم اختصاص يابد مي توان يكي از فضاها را براي اين كار مهيا نمود.
وي در پايان خواستار واگذاري فضاي فعلي دهياريهاي روستاي برجك و بابا قاسم به آموزش و پرورش از طريق فرمانداري شهرستان شدند.
در سال تحصيلي آينده در شهرستان نهاوند 24 هزار دانش آموز در سه دوره تحصيلي در 257 آموزشگاه سال تحصيلي را آغاز مي كنند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/6993

سرخط اخبار استان‌ها