۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۷
کد خبر: 81707844
T T
۰ نفر
تمركز زدايي و تفويض اختيار به استانها مهمترين سياست در حوزه ورزش دانش آموزي است

مشهد - ايرنا - رييس فدراسيون ورزش دانش آموزي كشور گفت: تمركز زدايي و تفويض اختيار به استانها مهمترين سياست در حوزه ورزش دانش آموزي كشور است.

فرشيد آرميان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران مشهد افزود: استعداديابي و برگزاري مسابقات ورزشي دانش آموزي با هدف تمركز زدايي در كشور آغاز شده و در همين راستا مسابقات ورزشي ملي در استانها برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: كيفيت بخشي به ورزش دانش آموزي ، توانمندسازي استانها و كشف استعداد هاي قهرماني در بين دانش آموزان از ديگر اولويت هاي مهم و در دستور كار است.
آرميان گفت: در اين راستا سي و دومين مسابقات ورزشي دانش آموزان كشور در استانهاي خراسان رضوي و فارس برگزار مي شود و امسال براي نخستين بار المپياد ورزش دانش آموزي در دو بخش پسران و دختران به صورت همزمان در دو استان برگزار مي گردد.
وي افزود: مشاركت در امر استعداديابي به منظور فراهم كردن زمينه شركت دانش آموزان توانمند در تيم هاي ملي مهمترين كار در حوزه ورزش دانش آموزي است كه با جديت پيگيري مي شود.
وي اظهار كرد: توسعه اخلاق در ورزش از ديگر مسائلي است كه بايد بين دانش آموزان ورزشكار پرورش يابد.
وي با بيان اينكه سي و دومين دوره مسابقات ورزش دانش آموزان كشور در 9 رشته ورزشي برگزار مي شود گفت: خراسان رضوي ميزبان بخش پسران اين دوره از مسابقات است كه ميزبان چهار هزار و 933 دانش آموز مي باشد و با احتساب هيات همراه و مربيان اين تعداد به پنج هزار و 200 نفر مي رسد.
ارميان افزود: مسابقات مزبور در رشته هاي واليبال، هندبال، فوتسال، بسكتبال، تنيس، بدمينتون، شنا، ژيمناستيك و دو و ميداني برگزار مي گردد.
رييس فدراسيون ورزش دانش آموزي كشور اظهار كرد: خراسان رضوي در سه سال اخير در حوزه ‌هاي مختلف ورزشي رتبه نخست را كسب كرده و اقدامات مناسبي در حوزه ارتقاي ورزش دانش آموزي انجام داده است.
سي و دومين مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر كشور از 14 مرداد براي مدت دو روز به ميزباني مشهد برگزار مي شود.
حضور وزير آموزش و پرورش نيز براي نخستين بار در برگزاري اين المپياد ورزشي قطعي شده است. /3
7496 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها