۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۶
کد خبر: 81715099
T T
۰ نفر
ستاري:كارآفريني فناورانه عامل تبديل مشكلات شهري به فرصت‌ها است

تهران- ايرنا- معاون علمي وفناوري رييس‌جمهوري گفت: كارآفريني فناورانه وتبديل مشكلات به فرصت‌هامهم‌ترين انديشه اقتصاد دانش‌بنيان است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري، دكترسورنا ستاري درآيين اختتاميه دومين فن‌بازار تخصصي مديريت شهري و نمايشگاه فناوري‌هاي نوين شهري، كه با حضور دكترمحمدباقر قاليباف شهردار تهران، معاونان شهرداري تهران و شركت هاي دانش بنيان حوزه شهري برگزار شد افزود: بزرگ‌ترين مزيت كشورمان نيروي انساني جوان و تحصيل‌كرده آن است.
وي با اشاره به اينكه بيش از100 سال است كه منابع زيرزميني را بزرگ‌ترين مزيت كشورمان نام مي‌بريم، عدم توجه به دارايي‌هاي فكري ونيروي انساني را بلاي فرهنگي ناشي از اقتصاد خام‌فروشي و نفتي دانست و بيان كرد: ما در كشور جواناني داريم كه اصلي‌ترين و ارزنده‌ترين دارايي كشورمان هستند، اما بلايي كه تفكر نفتي بر سر فرهنگ و باورهايمان آورده موجب شده راه نجات كشور را در پول نفت ونه در انديشه وخلاقيت جوانان ببينيم.
ستاري، با اشاره به اينكه كارآفريني ودرآمدزايي بدون تكيه برمنابع خام و زيرزميني، و با اهميت دادن به تفكر وخلاقيت، انديشه‌اي است كه اقتصاد دانش‌بنيان آن را دنبال مي‌كند گفت: مشاركت وحضورجوانان اصلي‌ترين ضرورت براي تحقق اقتصاد دانش بنيان است، انديشه اقتصاد دانش‌بنيان مشكلات را نه يك تهديد،‌ بلكه فرصتي براي اشتغال‌زايي و كسب درآمد مي بيند و در حقيقت انديشه‌اي است كه با راهكارهاي فناورانه، ضمن اينكه مشكلات شهري را حل مي‌كند، به ايجاد شغل وكار تجاري مي‌پردازد.
وي با اشاره به نقش اثرگذارجوانان براي نقش‌آفريني اقتصاد دانش‌بنيان درحل مشكلات شهري گفت: راه حل عمده مسائل شهرها و توسعه اقتصاد شهري ايجاد شركت‌هاي دانش‌بنيان توسط جوانان خلاق و نوآور كم تر از 30سال سن است، اقتصاد دانش بنيان فرصت بسيارخوبي است تا كشور رفتار ومسيرحركتي خود را اصلاح كند.
وي لازمه اصلاح اين مسيرحركتي را تغيير رويكرد و نگرش فرهنگي كشور دانست و گفت: اقتصاد دانش‌بنيان سرآغاز رخ‌داد جديدي در كشور است كه براي رسيدن به آن، نياز است كه بسياري از زيرساخت‌هاي فكري و فرهنگي كشور تغيير كند.
ستاري يادآور شد: بايد اين استعدها رصد و شناسايي شوند، همان‌طوري كه خارجي‌ها از آن سوي دنيا، به اين استعدادها توجه دارند و به دنبال جذب و به‌كارگيري آنان هستند و متاسفانه نسبت به ما جلوتر هستند.
معاون علمي و فناوري رييس جمهوري افزود: بخش‌هاي گوناگون علمي وپژوهشي كشور ‌از جمله شهرداري،‌ مي توانند بخش عمده‌ درآمد خود را از محل شركت‌هاي دانش‌بنيان تامين كنند.
در اين آيين از برترين‌هاي حوزه فناوري‌هاي شهري با اهداي لوح تقدير و تنديس تقدير شد.
علمي ** 9340**1599
۰ نفر