۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۸
کد خبر: 81719259
T T
۰ نفر
دولتمردان برای ازدواج و اشتغال جوانان بایستی همت كنند

ارومیه ـ ایرنا ـ نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان نسبت به ازدواج و اشتغال جوانان بایستی نهایت همت و تلاش خویش را به كار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، موید حسینی صدر دیشب در نشست خبری با رسانه ها كه در محل دفتری ارتباطات مردمی وی برگزار شد ، با اشاره به مطالبه رهبری در خصوص افزایش جمعیت كشور اظهار كرد: نگرانی از كاهش جمعیت آینده كشور جدی است و معتقدم باید وسایل ازدواج و اشتغال جوانان فراهم شود و در این مورد بایستی دولتمردان وارد میدان شوند.
وی در ادامه افزود: استان شدن خوی مطالبه دیرینه ی مردم خوی از سالیان دور است كه باید ریشه ها و آثار این امر بررسی شود.
حسینی صدر استان شدن خوی را مطالبه اصلی مردم بیان كرده و گفت: مردم و اهالی رسانه و قلم باید به این موضوع وارد شوند.
نماینده مردم خوی و چایپاره بر تمركز جمعیتی در شهرهای مرزی تاكید كرد و اضافه كرد: با توسعه این شهرستان و استان شدن خوی می توان بر ماندگار شدن مردم در محل زندگی خود و جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ كشور غلبه كرد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در خانه ملت اضافه كرد: استان شدن خوی هیچ گونه مغایرتی با منافع ملی كشور ندارد و به نظر من در جهت تامین منافع ملی از حیث عدم مهاجرت مردم خوی موثر است و نیز معتقدم این كار باید به دور از هیاهوی سیاسی و انتخاباتی و به صورت كارشناسی شده صورت بگیرد.
وی در ادامه با تبریك روز خبرنگار بیان كرد: خبرنگاری یكی از مشاغل پردردسر و حساس در كشور ماست و این قشر در محرومیتی مضاعف قرار گرفته است.
صدر با تبیین نقش رسانه ها و مردم در موضوع افتتاح مرز رازی اظهار كرد: رسانه های شهرستان خوی در جهت افتتاح مرز رازی نقش بسزایی ایفا كردند چرا كه این امر مطالبه جدی مردم بود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه نیافتگی مزمن استان آذربایجان غربی گفت: این استان در بسیاری از موارد در رتبه های 26 به بالا در بین سایر استان های كشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای توسعه آذربایجان غربی در همه حوزه ها بیش از 20 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است در حالی كه امسال سه هزار و 600 میلیارد ریال اعتبارات به این استان اختصاص یافته و از این مبلغ یك هزار میلیارد ریال برای اتمام طرح های ملی نیمه تمام استان هزینه می شود.
به گزارش ایرنا ، شهرستان خوی با 354 هزار نفر جمعیت بزرگ ترین شهرستان استان آذربایجان غربی بعد از ارومیه بوده و در 134 كیلومتری شمال مركز استان واقع شده است.ك2
7128/1905

سرخط اخبار استان‌ها