۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۱
کد خبر: 81724710
T T
۰ نفر

اندروید مارشمالو رونمایی شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۱
کد خبر: 81724710
اندروید مارشمالو رونمایی شد

تهران – ایرنا- شركت گوگل اقدام به معرفی نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود كرد. نام نسخه ششم Marshmallow انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا از یاهونیوز، گوگل از مدتی پیش از عرضه نسخه 6.0 اندروید با نام رمز M خبر داده بود. تا بدین ترتیب كنجكاوی ها را در بین علاقمندان و اصحاب رسانه در مورد نام نسخه آتی برانگیزد. سرانجام روز گذشته شركت گوگل از مجسمه اندروید جدید خود با نام مارشمالو پرده برداری كرد و در نهایت نام به روزرسانی بعدی اندروید نیز تایید شد. به سیاق شوخ طبعی دست اندركاران گوگل در انتخاب نام نسخه های اندروید، اسم این ورژن هم از نوعی شیرینی خمیرمانند و پفكی به نام مارشمالو برگرفته شد كه به عنوان میان وعده در كشورهای بسیاری متداول و محبوب است.
گوگل معمولا یك روند الفبایی را برای نامگذاری نسخه‌های اندروید دارد كه همگی نام دسرها هستند. برای مثال اندروید 1 انجل كیك، اندروید 1.1 باتن برگ، اندروید 1.5 كاپ كیك، اندروید 1.6 دونات، اندروید 2 ایكلر، اندروید 2.2 فرویو، اندروید 2.3 گینگربرد، اندروید 3 هانی كامب، اندروید 4 آیس‌كریم ساندویچ، اندروید 4.2 و 4.3 ژلی بین، اندروید 4.4 كیت كت و اندروید 5 لالی پاپ نام داشتند كه به ترتیب حروف الفبا از A تا L در ابتدای نام‌های آنها دیده می‌شود. این به این معنی بود كه نام نسخه بعدی اندروید با حرف M شروع می‌شود و اكنون مشخص شده كه مارشمالو نام خواهد داشت.
اندروید مارشمالو كه نخستین بار اردیبهشت ماه دركنفرانس اختصاصی گوگل I/O معرفی شده بود، طبق اعلام، پاییز امسال برای تلفن های همراه به عنوان یك به روز رسانی در دسترس قرار خواهد گرفت.
در خصوص جزئیات اندروید مارشمالو نیز اطلاعاتی منتشر شده است. در این ورژن دسترسی ها برای كاربر ساده تر خواهد شد و راحت تر می توان كنترل دسترسی برنامه ها را تغییر داد. همچنین سیستم جدید كیف پول گوگل، پشتیبانی از USB نوع C و تعدادی به روزرسانی و ارتقای دیگر برای این نسخه در نظر گرفته شده اند. پیش از این، سال گذشته در نسخه پنجم اندروید موسوم به Lollipop هم تغییرات چشمگیری در رابط كاربری و از لحاظ بصری در این سیستم عامل موبایل حاصل شده بود.
به گزارش یاهونیوز، گوگل در این سال تمركز خود را در زمینه افزایش تجربه كاربران گذاشته است كه به كاربران امكان كنترل مجوزهای اپلیكیشن و پشتیبانی بومی برای معماری ۶۴ بیتی ARMv8 را می دهد.
گفته می شود گوگل دو مدل جدید از اسمارت فون های نكسوس آینده خود را برای رونمایی از Android 6.0 Marshmallow در نظر گرفته است. اولی را هواوی خواهد ساخت و دومی یك مدل ویژه از Nexus 5 ساخت LG خواهد بود. هر دو مدل مجهز به سخت افزار اسكنر اثر انگشت خواهند بود كه قرار است اندروید شش رسما از آن به عنوان یك عملیات امنیتی برای شناسایی صاحب گوشی پشتیبانی كند.
علمی **2043**1599
۰ نفر