۴ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۳۸
کد خبر: 81736275
T T
۰ نفر
همايش آشنايي دانش آموزان با صنايع دريايي در تهران برگزار شد

تهران - ايرنا - همايش يكروزه با دريا با هدف آشنايي دانش‌ آموزان با صنايع دريايي توسط ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي در تهران برگزار شد.

به گزارش ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، همايش يكروزه با دريا با هدف آشنايي دانش‌ آموزان با صنايع دريايي توسط ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي و با حضور 400 دانش آموز علاقمند به موضوع دريا در دبيرستان نمونه غير دولتي امام خميني(ره) برگزار شد.
از اهداف برگزاري اين همايش، معرفي بيشتر جشنواره دانش آموزي دريا و هدايت شغلي دانش آموزان و گرايش آنها به مشاغل مرتبط با دريا و همچنين هدايت تحصيلي دانش آموزان نخبه و علاقمند به سمت رشته هاي تحصيلي مرتبط با دريا بود.
بر اساس اين گزارش اين همايش دومين دوره از برنامه هاي آشنايي با جشنواره دانش آموزي دريا بود كه نخستين دوره آن، همايش عمومي ويژه دانش آموزان دختر با حضور بيش از 230 دانش‌آموز در دبيرستان نمونه دولتي جنت تهران برگزار شد.
سلسله اين همايش ها در راستاي آماده سازي دانش آموزان با علوم دريايي برگزار خواهد شد و در نهايت با برگزاري جشنواره دانش آموزي دريا، ارزيابي آثار در مرحله مقدماتي در مركز استان صورت گرفته و ارزيابي نهايي در مرحله كشوري انجام مي شود. بر اين اساس كميته داوري جشنواره با تشكيل هيات داوران 3 اثر برگزيده از هر يك از رشته ها را انتخاب و در جشنواره پاياني كه در دهه سوم مهرماه 94 برگزار مي شود از اين برگزيدگان با حضور مسوولان و مديران معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت آموزش و پرورش تقدير خواهد شد.
جشنواره دانش آموزي دريا با شعار «دريا مسير پيشرفت»، با رويكرد آشنا كردن دانش آموزان دبيرستان و دوره اول و دوم متوسطه هدف گذاري شده است و به همت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در مهرماه سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.
علمي**1023 ** 1095
۰ نفر