۹ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81741530
T T
۰ نفر
هشدار هواشناسي درباره رگبارشديد، سيلاب در رودخانه ها وتندباد درالبرز

كرج –ايرنا- مديركل هواشناسي استان البرز نسبت به ورود سامانه بارشي، وزش باد بسيار شديد، رگبار، تندباد تندري و احتمال آبگرفتگي رودخانه ها و معابر و خسارت از بعداز ظهر دوشنبه و فردا سه شنبه در اين استان هشدار داد.

منصور رحمانيان روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: براساس تحليل آخرين داده ها و نقشه هاي پيش يابي هواشناسي از امشب به ويژه روز سه شنبه دراستان البرز افزايش ابر، درپاره اي از مناطق رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
وي ادامه داد: دراين مدت همچنين دربعضي ساعات گرد و خاك و درجاده هاي كوهستاني دربعضي ساعات مه غليظ بوجود خواهد آمد.
مديركل هواشناسي استان البرز گفت: با توجه به رگباري بودن بارش ها در پاره اي از مناطق آبگرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه هاي فصلي و مسيل ها در البرز دور از انتظار نيست.
رحمانيان اضافه كرد: همچنين طي اين مدت به ويژه در روزسه شنبه به دليل سرعت وزش بادهاي لحظه اي بسيار شديد احتمال خسارت به تاسيسات وجود دارد.
وي با اشاره به احتمال رخداد توفان تندري و رگبار و رعد و برق و همچنين تندباد شديد موقتي در برخي مناطق، خاطرنشان كرد: احتياط براي تردد و توقف درحاشيه رودخانه ها و مناطق مستعد سيل، عبور وتردد در مناطق كوهستاني كه سبب احتمال صاعقه، پيش بيني لازم درعبور از جاده هاي كوهستاني البرز به ويژه دامنه هاي شمال آن به سبب مه غليظ از جمله هشدارها به دليل ورود اين سامانه است.
براساس پيش بيني هاي اداره كل هواشناسي استان البرز از روزسه شنبه كاهش دما در نيمه شمالي كشور واستان البرز پيش بيني مي شود.
رحمانيان گفت: كمترين و بيشترين دما در امروز دوشنبه و فرداسه شنبه بين 15تا 34درجه خواهد بود.
وي افزود: بيشترين و كمترين سرعت وزش باد در اين مدت زمان 32تا 68كيلومتر بر ساعت است.
مدير كل هواشناسي البرز به هواي البرز را به لحاظ كيفي درامروز و فردا براي گروه هاي حساس ناسالم عنوان كرد.
اين مسوول اظهار كرد: هواي استان البرز در روز سه شنبه با كاهش دما مواجه است.ك/3
7410/1535

سرخط اخبار استان‌ها