۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81742069
T T
۰ نفر
واعظی: اپراتور رایتل امروز به عنوان یكی از اپراتورهای قابل اعتنا مطرح است

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه اپراتور رایتل در طول دو سال گذشته دچار تحول شده است، گفت: نام رایتل امروز به عنوان یكی از اپراتورهای قابل اعتنا در كشور مطرح است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود واعظی روز دوشنبه در آیین رونمایی از ارتقای پروانه آزمایشی نسل چهارم تلفن همراه شركت خدمات ارتباطی رایتل كه با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای شروع به كار دولت تدبیر و امید نگاهی كه به رایتل وجود داشت، این بود كه این شركت نمی تواند روی پای خود بایستد.
وی با تاكید بر اینكه رایتل امروز به عنوان یكی از اپراتورهای قابل اعتنا كشور مطرح است، گفت: اپراتور سوم تلفن همراه كشور امروز متحول شده و این حاصل مدیریت بهینه وزیر رفاه، مدیران و اعضای هیات مدیره شركت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی است.
واعظی با اشاره به مخارج بالای دو اپراتور اول كشور در امور تبلیغات و بازاریابی و اینكه رایتل نسل سوم را وارد كشور كرد، گفت: اپراتور سوم در زمینه ارائه دیتا پیشگام بوده است.
وی اظهار داشت: اگر دلسوزی و پشتكار لازم در شركت خدمات ارتباطی رایتل وجود نداشت، به طور قطع این شركت نمی توانست در مدت كوتاهی بخشی از بازار را تصاحب كند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و نیز مسئولان شستا از رایتل را كلید نجات این اپراتور از مشكلات گذشته برشمرد و ابراز امیدواری كرد، این اپراتور در آینده نقش فعالتری در بخش خدمات ارتباطی ایفا كند.
وی در ادامه، با تاكید بر اینكه، متناسب با افزایش پهنای باند داخل، پهنای باند بین الملل 80 به 20 افزایش می یابد، گفت: به موازات این توسعه شبكه انتقال كشور نیز توسعه خواهد یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: جهت تسهیل انتقال دیتای داخل سال گذشته در شبكه انتقال 450 هزار E1 را به 1350 هزار رساندیم و تا پایان سالجاری این تعداد به بیش از 2.5 تا 3 میلیون E1 خواهد رسید.
واعظی با تقدیر از زحمات شركت زیرساخت در فراهم كردن زیرساختها، تصریح كرد: پهنای باند داخل در سالجاری به 2400 گیگابیت رسیده كه تا پایان سال به چهار ترابایت افزایش می یابد.
وی با بیان اینكه آماده سازی این بستر زمینه ارائه خدمات اپراتورها را فراهم كرده است، افزود: رومینگ ملی برای رایتل مزیت آفرید و به طور حتم با ورود اپراتور مجازی، این نوع اپراتور به رایتل جهت تحقق اهداف خود كمك خواهد كرد.
واعظی در ادامه، ترابرد پذیری(جابجایی)شماره را فرصتی مغتنم برای اپراتورها برای ارتقا كیفیت دانست و گفت: اپراتورهایی كه به طور حتم دارای كیفیت بهتر می باشند، مشتركان بیشتری جذب خواهند كرد.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: رایتل هم اكنون در 162 شهر خدمات نسل 3 ارائه می دهد كه این میزان تا پایان سال به 407 شهر می رسد.
اقتصام (3)1836/3053**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد