۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۴۵
کد خبر: 81743091
T T
۰ نفر

نعمت زاده: قيمت خودرو تغيير نمي كند، تيتر يك ايران

۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۴۵
کد خبر: 81743091
نعمت زاده: قيمت خودرو تغيير نمي كند، تيتر يك ايران

تهران- ايرنا- روزنامه ايران در شماره سه شنبه دهم شهريور در توضيح تيتر يك به نقل از وزير صنعت، معدن و نجارت نوشت: متأسفانه افرادي به ناحق فضايي را ايجاد كردند كه قيمت خودرو بعد از توافق هسته‌اي كاهش خواهد يافت.اما چه كسي چنين وعده‌اي را داد؟ آيا من چنين قولي را دادم يا مديران خودروسازي يا حتي شوراي رقابت كه تعيين كننده قيمت خودرو است. اين خبر به نادرستي اشاعه پيدا كرد و باعث شد مردم انتظار كاهش قيمت‌ها را داشته باشند.

اين روزنامه با بررسي موضوع خيابان‌هاي كي‌يف به ميدان جنگ تبديل شد، نوشت: به دنبال حمايت اوليه قانونگذاران پارلمان اوكراين از اصلاحات قانون اساسي براي اعطاي خودمختاري بيشتر به مناطق شرقي، درگيري‌ شديدي ميان معترضان و پليس مقابل ساختمان پارلمان صورت گرفت. به گزارش ايسنا، همزمان با رأي مثبت قانونگذاران پارلمان اوكراين، به پيش‌نويس قانون اعطاي اختيارات بيشتر به مناطق دونتسك و لوهانسك، درگيري شديدي ميان نيروهاي امنيتي دولتي با تظاهر‌كنندگان مقابل ساختمان پارلمان صورت گرفت. در همين خصوص خبرگزاري رويترز گزارش داد: گروهي از معترضان ملي‌گرا اقدام به پرتاب نارنجك به سوي نيروهاي امنيتي كرده‌اند كه در اثر انفجار آن چند نيروي پليس و گارد ملي اوكراين مجروح شدند. يك پليس نيز جان خود را از دست داد. 90 نفر از ملي‌گرايان نيز در اين درگيري‌ها زخمي شدند. در جلسه پرتنش ديروز پارلمان اوكراين مجموعاً 265 نماينده به قرائت نخست لايحه موسوم به تمركز زدايي كه مورد حمايت بلوك پارلماني متعلق به پترو پوروشنكو رئيس جمهوري اوكراين بود، رأي مثبت دادند.
روزنامه ايران با انتخاب عنوان آتش تروريسم دامن حاميانش را مي‌گيرد، نوشت: رئيس جمهوري روز گذشته در افتتاحيه دومين كنگره بين‌المللي 17 هزار شهيد ترور، با تأكيد بر اينكه جهان بايد با استاندارد واحد در برابر همه گروه‌هاي تروريستي بايستد، گفت: ترور و تروريسم تا زماني كه ابزاري براي پيشبرد اهداف قدرت‌ها است و تا زماني كه اراده قوي جمعي و عزم واقعي در جهان به وجود نيايد، از بين نخواهد رفت. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، رئيس شوراي عالي امنيت ملي، با انتقاد از برخوردهاي دوگانه برخي قدرت‌ها با موضوع تروريسم اظهار كرد: چطور امريكا و برخي كشورهاي اروپايي مدعي مبارزه با تروريسم هستند، اما تروريست‌هاي معروفي كه در كشور ما هزاران بيگناه را به شهادت رساندند امروز آزادانه در كشور آنان تحت عنوان فعاليت‌هاي سياسي، فعاليت تروريستي مي‌كنند. رئيس جمهوري تصريح كرد: آتش افروزان بدانند آتش تروريسم دير يا زود دامن آنان را هم خواهد گرفت و اين گونه نيست كه كشوري از گروهي تروريستي به نفع منافع خودش استفاده كند و تا پايان همواره از يك گروه تروريستي منتفع شود. وي با قدرداني از برگزار‌كنندگان اين كنگره، برگزاري آن را به معناي احترام به شهيدان بزرگوار و مظلوم اين سرزمين و پرده برداشتن از ماهيت پليد و زشت تروريسم دانست.
اين روزنامه با انتشار موضوع قدرداني هاشمي از تيم هسته‌اي، نوشت: محمد جواد ظريف با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ديدار و گفتگو كرد. به گزارش «ايرنا» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تلاش‌هاي ظريف را در تاريخ ماندگار دانست و گفت: به دليل تندروي يك اقليت محدود نبايد دلسرد شد. وي با تأكيد بر اهميت هنر ديپلماسي در مذاكرات سياسي، از عملكرد وزارت امور خارجه بويژه تيم مذاكرات هسته‌اي و شخص وزير امور خارجه تشكر كرد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: اثبات حقانيت ايران كه سابقه 13 ساله بهانه گيري‌هاي غرب را داشت، در مذاكراتي كه بزرگان ديپلماسي 6 كشور قدرتمند جهان حضور داشتند، كار ساده‌اي نبود.
وي با يادآوري اقبال عمومي مردم و خوشحالي آنان از نتايج مذاكرات خطاب به ظريف گفت: تنش زدايي، خنثي كردن و مقابله با سياست شوم ايران هراسي، تعامل سازنده با جهان با حفظ عزت، حكمت و اقتدار از جمله خصوصيات و هنر ديپلماسي در دولت يازدهم است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: به همين دليل، كار شما در تاريخ ايران ماندگار خواهد بود و مطمئن باشيد آينده درباره اين مقطع با توجه به همه شرايط قضاوت خواهد كرد.
روزنامه ايران همچنين در صفحه نخست موضوع هاي «معاون توسعه روستايي دولت: طرح‌ ويژه دولت براي روستاييان»، «جزئيات آتش سوزي مرگبار در مركز نگهداري حيوانات»، «اتحاد ملت نتيجه گشايش پس از انتخابات 92 است» و «گفت‌و‌گو با كامران فاني پيشكسوت كتابداري» را مورد بررسي قرار داد.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**2002**9131

سرخط اخبار پژوهش