۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81743284
T T
۰ نفر
برگزاری دومین المپیاد بین‌المللی هندسه در دانشگاه شریف

تهران-ایرنا-دومین المپیاد هندسه ایران با هدف ارتقای هرچه بیشتر سطح كیفی هندسه و ترویج ریاضیات در كشور با حضور بیش از300 دانش آموز و دانشجو از سراسر دنیا در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، دومین دوره المپیاد بین المللی هندسه ایران 12 و 13 شهریورماه در این برگزار می‌شود. این المپیاد در سه سطح؛ مقدماتی ( كلاس ‌های هفتم و هشتم)، متوسط (اول دبیرستان) و آزاد برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و دبیر دومین المپیاد هندسه ایران در این خصوص گفت: هندسه از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در آموزش و پژوهش كشور داشته است. سنت آموزش هندسه همواره در بین معلمین ریاضی دبیرستانی و فعالان عرصه‌ی ریاضیات وجود داشته و هندسه‌ ایران را داری سبك خاص خود كرده است.
دكتر سید رضا مقدسی اظهار كرد: مدتی است كه دانش هندسه‌ ما به واسطه‌ فعالیت های حرفه‌ای در زمینه‌ی المپیاد پیشرفت قابل توجهی داشته است و از طرفی هندسه‌ دبیرستانی مورد غفلت نسبی در بین دانش‌آموزان و بدنه‌ی آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی افزود: بنابراین لازم دانستیم تا با راه‌اندازی محافل هندسی و هم‌افزایی در بین معلمین و فعالان هندسه این شكاف پر شود و علاقه‌مندان به هندسه راهی برای تبادل دانش و تجربیات خود به یكدیگر بیابند.
وی یادآور شد؛ یكی از این محافل هندسه، می‌تواند مسابقات هندسه‌ای در سطح كشور باشد كه نام آن را 'المپیاد هندسه' گذاشته ‌ایم و می‌ تواند بستری برای عمومی كردن تفكر هندسی و منطقی باشد.
مقدسی درخصوص اهداف برگزاری این المپیاد گفت: ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه‌مندان به هندسه، ایجاد فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات معلمان هندسه برای ارتقای سطح آموزش دبیرستانی، شناسایی استعدادهای هندسه در كشور و در مرحله بعدی ارائه‌ مسیر علمی مناسب به آنها، عمومی كردن تفكر هندسی در بین اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، معلمین و دانشگاهیان، ارتقای هر چه بیشتر سطح كیفی هندسه در كشور و ایجاد فعالیت ‌هایی در كنار المپیاد ریاضی برای ترویج ریاضیات از جمله اهدافی است كه در این المپیاد دنبال می شود.
مقدسی خاطرنشان كرد؛ در این المپیاد بیش از 300 نفر شركت‌كننده از داخل كشور(به صورت حضوری) و 23 كشور خارجی (بصورت آنلاین) با یكدیگر رقابت خواهند كرد. این رقابت امسال در سه سطح مقدماتی (كلاسهای هفتم و هشتم)، متوسط (اول دبیرستان) و آزاد برگزار می‌شود.
دردومین المپیادهندسه كشور علاوه بر آزمون هندسه برنامه های جانبی مانند ارائه سخنرانی‌ های علمی برای معلمین هندسه و دانش‌آموزان در زمینه های مرتبط با هندسه و همچنین كارگاه آشنایی با نرم‌افزار جئوجبرا و بازی های فكری گروهی برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس الكترونیكی http://igo-official.ir مراجعه نمایند.
علمی (1) ** 1201 **1440
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ