۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81745342
T T
۰ نفر

دادگاهی یهودی پاپ را به محاكمه تهدید كرد

۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81745342
دادگاهی یهودی پاپ را به محاكمه تهدید كرد

رم- ایرنا- دادگاهی متشكل از 71 خاخام یهودی، تهدید به محاكمه غیابی پاپ فرانسیس رهبر مذهبی كاتولیك های جهان به دلیل به رسمیت شناختن دولت فلسطین كرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه 'ایل ژورناله'، این دادگاه در نامه ای به پاپ از به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین از سوی واتیكان انتقاد و تهدید كرد در صورتی كه پاپ در این موضع تجدید نظر نكند، وی را بطور غیابی محاكمه خواهد كرد.
خاخام های یهودی در این نامه ضمن تعیین یك ضرب الاجل، خواستار عذرخواهی رهبر مذهبی كاتولیك ها تا روز 20 سپتامبر(29 شهریور) شدند.
روزنامه ایل ژورناله با اشاره به روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن، به نقل از 'دیمیتی دالیانی' عضو مجمع انقلابی جنبش فلسطین نوشت: این نامه هیچ ارزش قانونی ندارد.
در تیرماه گذشته وزیران خارجه واتیكان و فلسطین در راستای نزدیكی هرچه بیشتر دو دولت، توافقنامه ای امضا كردند كه این امر رژیم صهیونیستی را خشمگین و نگران كرد. پس از به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) گذشته از سوی واتیكان، اسقف 'پل گالاگر' وزیر خارجه واتیكان و ریاض المالكی همتای فلسطینی او توافق جدیدی را در رابطه با حضور و فعالیت كلیسای كاتولیك در اراضی فلسطینی امضا كردند كه موجب نگرانی و ابراز تاسف رژیم صهیونیستی شد.
سفارت رژیم صهیونیستی در واتیكان، طی یاداشتی تهدید كرد كه تل آویو جزییات این توافق و پیامدهای آن را در همكاری های آتی خود با واتیكان مدنظر قرار می دهد.
اروپام**461**1485**1517

سرخط اخبار جهان