۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۵۶
کد خبر: 81745664
T T
۰ نفر
بيش از 4 هزار مبلغ در سطح مدارس آموزش و پرورش كشور فعال هستند

قم - ايرنا - معاون پژوهش و طرح و برنامه ستاد همكاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر چهار هزار و 112 مبلغ در سطح مدارس آموزش و پرورش فعال هستند و اين ستاد دنبال توانمند سازي دانش آموختگان حوزوي شاغل در آموزش و پرورش است.

به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، عليرضا رحيمي روز چهارشنبه در نشست كارگروه تخصصي پژوهشي ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش در قم افزود: در اين نشست دنبال تدوين سرفصلهاي آموزشي براي برگزاري اردوهاي روحانيون شاغل در آموزش و پرورش و شناسايي اساتيد توانمند براي تدريس هستيم.
وي ادامه داد: 11 برنامه در تفاهم نامه دو نهاد به تصويب رسيد كه اگرچه همه برنامه ها اجرايي نشد، ولي در اين مدت براي به اجرا درآمدن مصوبه ها، قدمهاي خوبي برداشته شد.
معاون پژوهشي و طرح و برنامه ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اينكه از اسفند ماه گذشته كارگروه هاي تخصصي براي تدوين برنامه هاي امسال تشكيل شد، اظهار داشت: در اين كارگروه ها مباحث به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهايت مقرر شد هفت برنامه اولويت دار در سال تحصيلي 95 - 94 مشخص و به اجرا گذاشته شود.
رحيمي ابراز داشت: طراحي رشته تعليم و تربيت اسلامي در حوزه هاي علميه، مشاركت حوزه در آسيب شناسي نظام آموزش و پرورش، تدوين سند چشم انداز و همكاري بر مبناي ديدگاه هاي رهبرمعظم انقلاب ، اولويت نظام تعليم و تربيت رسمي و عمومي در پايان نامه هاي سطح 3 و4، نظارت و ارزيابي بر فعاليت كميته هاي انساني، مشاركت حوزه در توليد كتاب درسي و راه اندازي حوزه علميه فرهنگيان از جمله اين برنامه هاست.
در ادامه اين نشست، نمايندگان از نهاد حوزوي مانند مراكز تخصصي دانش آموختگان، تبليغ و آموزش هاي كاربردي و نمايندگاني از آموزش و پرورش به بيان نظرات خود پرداختند و در نهايت سه سرفصل آموزشي مانند فرق و مذاهب، مديريت فرهنگي و آسيب هاي فضاي مجازي و استفاده از اساتيد روحاني مجرب و توانمند براي اين دوره ها به تصويب رسيد.ك/1
7401 / 1175 /1596
۰ نفر