۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81746408
T T
۰ نفر
جشنواره مهربانترين ها ويژه معلمان پايه اول ابتدايي در اصفهان برگزار مي شود

اصفهان - ايرنا - معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاري جشنواره مهربانترين ها ويژه آموزگاران پايه اول ابتدايي استان اصفهان خبر داد.

شهين جواني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين جشنواره با هدف توجيه معلمان و تبادل تجارب درباره برگزاري روز شكوفه ها و همچنين كتب درسي پايه اول برگزار مي شود.
وي درباره علت انتخاب عنوان مهربانترين ها براي اين جشنواره گفت: پايه اول ابتدايي از به ياد ماندني ترين دوره هاي تحصيلي براي افراد است و معلمان اين دوره نيز بدليل شيوه رفتاري خاص با دانش آموزاني كه تازه به فضاي تعليم و تربيت وارد مي شود مهربان ترين معلمان هستند.
وي با بيان اينكه تمامي مناطق آموزش و پرورش استان از 20 تا 30 شهريور فرصت دارند كه اين جشنواره را بصورت جداگانه برگزار كنند گفت: در اين جشنواره ضمن ارائه آموزشهاي لازم به آموزگاران پايه اول ، برنامه هاي جذاب و شادي نيز براي آنان پيش بيني شده است.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش استان اصفهان همچنين به برگزاري جشنواره قدرداني از برترين ها در مهر ماه اشاره كرد و گفت: اين جشنواره نيز ويژه معلمان تمام پايه هاي ابتدايي است كه از آموزگاران و كاركنان موفق دوره ابتدايي سال تحصيلي گذشته كه موفق به كسب رتبه هاي برتر به عناوين مختلف شده اند تقدير مي شود.
جواني آموزش ابتدايي را محور فعاليتهاي توسعه فرهنگي برشمرد و گفت: توسعه را بايد از مدارس ابتدايي شروع كرد.
وي خاطرنشان كرد: پرورش خلاقيت، پرسش گري، پرورش روحيه كار جمعي و آموزش مهارتهاي حل مساله از ضروري ترين فعاليتهاي آموزشي است و بايد از اصلي ترين برنامه هاي مدارس و برنامه ريزان آموزش و پرورش باشد.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ايجاد پايگاههاي توانمندسازي كودكان بدو ورود به دبستان و ارائه آموزشهاي لازم به كودكان و برگزاري پيش آزمون و پس آزمون بعد از ارائه آموزشها نشان از نتيجه مطلوب آموزشهاست.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش استان اصفهان با تشريح برنامه هاي پيش بيني شده براي سال تحصيلي 95 – 94 محور برنامه هاي معاونت آموزش ابتدايي استان را در سه محور توسعه كمي و كيفي دوره پيش از دبستان، كيفيت بخشي به آموزش و بهسازي و توانمندسازي نيروي انساني عنوان كرد.
وي افزود: صلاحيتهاي حرفه اي نيروي انساني شاغل به تدريس در دوره پيش دبستاني، افزايش نرخ پوشش آموزشهاي پيش دبستاني در مناطق و نواحي استان و توجه به اختلالات يادگيري و تلاش براي درمان اين اختلالات از مهمترين فعاليتها در اين دوره است.
وي يادآوري كرد: در اين راستا كميته كيفيت بخشي به آموزش در دوره ابتدايي در مناطق و نواحي استان به عنوان كميته راهبردي در دوره ابتدايي تشكيل شده و تمامي مسائل آموزشي و پرورشي مربوط به دوره ابتدايي در اين كميته مطرح و پيگيري مي شود.
جواني پيش بيني كرد كه امسال حدود 420 هزار دانش آموز ابتدايي در دو هزار و 500 واحد آموزشي ابتدايي سال تحصيلي جديد را آغاز كنند كه از اين تعداد حدود 45 هزار نفر در دوره پيش دبستاني و حدود 77 هزار نفر در پايه اول ابتدايي در مدارس استان مشغول به تحصيل مي شوند.
ت/6994/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها